کد خبر: ۳۰۱۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۸ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۱

رسوايي جنسي محافظان اوباما سه قرباني ديگر گرفت

گويا رسوایی جنسی محافظان اوباما در اجلاس سران کشورهای آفریقایی در کلمبیا ادامه دار است چرا كه در تازه ترين پيامدهاي آن، سه محافظ ديگر اوباما برکنار شدند.

پیش از این هم سه تن از محافظان اوباما از کار برکنار شده بودند.

از میان این گروه 11 نفره تاکنون شش تن اخراج شده و پنج تن دیگر نیز به صورت موقت از کار برکنار شده اند.

یکی از اخراج شدگان ناظر تیم 11 نفری است که پیش از سفر اوباما به کلمبیا برای امور حفاظتی به شهر کارتاگنا سفر کرده بودند و در پی رسوایی جنسی به آمریکا یازگردانده شدند. وی به مدت 26 سال در سازمان خدمات محافظتی آمریکا فعالیت می کرده است.

علاوه بر اعضای سازمان خدمات محافظتی آمریکا در پی حادثه رسوایی جنسی در کلمبیا اکنون از یازده تن از ماموران ارتش آمریکا نیز تحقیقات در حال انجام است. این افراد شش نفر از نیروی زمینی، دو تن از اعضای تفنگداران دریایی آمریکا و دو تن نیز از اعضای نیروی دریایی و یک تن از نیروی هوایی آمریکا بودند که به نوعی در این رسوایی جنسی مرتبط بودند.

چند ساعت پیش مارک سولیوان مدیر سازمان خدمات محافظتی آمریکا به بارک اوباما رئیس جمهور آمریکا گزارشی را ارائه کرد. اوباما از هفته گذشته که این رسوایی روی داد، مارک سولیوان را به حضور نپذیرفته بود.

تحقیقات از این افراد به گونه ای دیگر در حال انجام است و این افراد در خانه های خود در ایالت های کالیفرنیا،کارولینای جنوبی و فلوریدا در بازداشت موقت قرار دارند و به آنها گفته شده خانه های خود را ترک نکنند.

انتهای پیام/20

نظرات بینندگان