کد خبر: ۳۰۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۲ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۱

عابديني نخستين سهميه تاريخ المپيك را گرفت

مجتبی عابدینی ملی پوش شمشیربازی ايران موفق شد با کسب مدال طلا در مسابقات منطقه آسیا و اقیانوسیه جواز حضور در المپیک را کسب کند.

در مرحله فینال نیز عابدینی با وجود حضور بیش از هزار تماشاچی ژاپنی در سالن توانست شمشیرباز کشور میزبان را هم مغلوب توانایی های خود کند و به مدال طلای این رقابت ها و به دنبال آن برای نخستین بار جواز حضور در المپیک را کسب کند.


تا کنون تنها ۱۸ کشور در جهان موفق شده اند در رشته شمشیربازی جواز حضور در المپیک لندن را کسب کنند که ایران یکی از این کشورها است .

همچنین رضا پیکرآرا به عنوان تنها داور ایرانی حاضر در این مسابقات، قضاوت برخی از رقابت ها را بر عهده دارد.

مجتبی عابدینی ملی پوش شمشیربازی ايران موفق شد با کسب مدال طلا در مسابقات منطقه آسیا و اقیانوسیه جواز حضور در المپیک را کسب کند. مجتبی عابدینی كه در اسلحه سابر مبارزه مي‌كرد در مرحله مقدماتي حریفانی از کشورهای قزاقستان، فیلیپین، ویتنام، قطر وعراق را برد. او در مرحله بعد حریف قزاقستانی را برد و به نيمه نهايي راه پيدا كرد. عابديني در این مرحله هم شمشیرباز چین تایپه را برد و به فينال مسابقات صعود كرد.

رقابت های منطقه اسیا و اقیانوسیه ویژه انتخابی المپیک ۲۰۱۲ لندن با حضور ورزشکارانی از سراسر این دو قاره از روز جمعه اول اردیبهشت ماه به مدت دو روز در واکایاما ژاپن آغاز شد.

رقابت های منطقه آسیا و اقیانوسیه ویژه انتخابی المپیک امروز شنبه با برگزاری رقابت های اسلحه اپه پایان مي‌يابد.

انتهای پیام/20

نظرات بینندگان