کد خبر: ۳۰۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۹ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۱

آیا متروی شیراز٬ مهر ماندگار خواهد شد؟

این بار نه تنها مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز وعده افتتاح فاز یک مترو در بهمن ماه 91 را داده است که صادق عابدین استاندار فارس نیز حداکثر زمانی را که برای افتتاح مترو در نظر گرفته است٬ پایان خرداد ماه سال 92 می باشد.

شیرازه - این روزها در تمامی استان‌های کشور٬ پروژه های «مهر ماندگار» از اصلی ترین مباحثی است که مسئولین ارشد استان ها مدام در خصوص آن سخن می گویند.

 

«مهر ماندگار» چیست؟

«مهر ماندگار» در واقع به پروژه های عمرانی بزرگی اطلاق می‌شود که طی سفرهای استانی دولت نهم و دهم٬ مصوب شده اند اما هنوز به مرحله نهایی نرسیده‌اند. سیاست دولت دهم این است که تا پایان عمر خود٬ این پروژه‌ها عملیاتی شوند و لذا «مهر» دولت در این پروژه‌ها در کام مردم٬ «ماندگار» شود.

 

«مهر ماندگار» استان فارس

آن‌گون که صادق عابدین استاندار فارس گفته است٬ یک بیستم یعنی 5 درصد کل پروژه‌های «مهر ماندگار» کشور به استان فارس اختصاص یافته است که البته بر تعداد پروژه‌های استان افزوده نیز خواهد شد. مهمترین پروژه‌هایی که تحت این نام بنا است عملیاتی و نهایی شوند عبارت اند از: ورزشگاه میانرود٬ باغ موزه مشاهیر٬ هفت پروژه بزرگ صنعتی و متروی شیراز.

 

خط و نشان‌های استاندار برای پروژه های «مهر ماندگار»

از آنجا که عزم دولت برای تحقق این پروژه‌ها در همه استان‌ها جزم شده است٬ صادق عابدین نیز جدی‌تر از قبل به نظر می‌آید. او گفته است که همه مدیران استان مکلف هستند که این پروژه‌ها را تا پایان سال جاری و یا نهایت تا سه ماه اول سال آینده به اتمام برسانند. او تاکید کرده است که هیچ‌گونه بهانه‌ای برای کم کاری در این راستا پذیرفته نخواهد شد و اگر مدیری در یک پروژه توانایی ندارد باید اعلام کند که ما برای این وضعیت فکری کنیم!

 

متروی شیراز و باز هم وعده

اگرچه طرح متروی شیراز نیز در لیست پروژه‌های «مهر ماندگار» جای دارد و به نظر همت دولت برای تحقق آن بیش از پیش می‌باشد اما با توجه به سابقه «وعده‌هایی که عمل نشد» از سوی مسئولین سازمان قطار شهری شیراز٬ مسئولین امر باید دقت نظر کافی داشته باشند که در صورت عدم افتتاح بموقع مترو براساس سقف زمانی «مهر ماندگار» ٬ این بار نه تنها شورای شهر و شهرداری و سازمان قطار شهری٬ که دولت نیز جزو مقصران اصلی خواهد بود. این امر کافی است تا مسئولین ارشد استان اهتمام لازم را در پشتیبانی از این پروژه بزرگ داشته باشند. از سوی دیگر شورای شهر نیز باید دو دستگی‌های کاذب را رها کرده و با در نظر گرفتن منافع مردم٬ با مصوبات مفید٬ تمام تلاش خود را برای افتتاح بموقع مترو بنماید.

 

نظرات بینندگان