کد خبر: ۳۰۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۱

با کسانیکه مغرضانه به بی عفتی دامن می زنند شدیدا برخورد شود

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس در اولین جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منكر استان فارس گفت: دستگاه قضایی و انتظامی باعناصری كه مغرضانه وبا تعمد قصد تخریب فرهنگ عفاف و حجاب جامعه را دارند و هدایت شده به بی عفتی دامن می زنند به صورت جدی، سریع و باشدت برخورد كنند.

به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی نهاد نماینده رهبرمعظم انقلاب در استان فارس،آیت الله اسدالله ایمانی افزود: باید آنچه در مورد امربه معروف و نهی از منكر بحث می شود، در جامعه نمود عینی داشته باشد و در جامعه شاهد اثرات آن كه پررنگ شدن امر به معروف و كمرنگ شدن منكر می باشد ، باشیم.

نماینده رهبرمعظم انقلاب در استان فارس ادامه داد : اولین جلسه امسال با توجه به شعار سال می بایست مسائل اقتصادی و كارآفرینی می بود اما با توجه به مطالبات مردم متدین از مسئولین و متولیان فرهنگی در خصوص فرهنگ سازی عفاف و حجاب و مباحث مذهبی در استان و نیز دغدغه اكثر مردم و ابراز نگرانی آنها، لذا این جلسه در خصوص وضعیت مذهبی استان و احیای امر به معروف و نهی از منكر تشكیل شد.لذا انتخاب این موضوع بدلیل مطالبات عدیده مردم بوده است.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منكر استان فارس در ادامه افزود: باید سعی كنیم كه فضای شهر یك فضای مذهبی و فرهنگی شود. باید در فضای شیراز و استان، فرهنگ عفاف و حجاب و مذهب باشدو با توجه به برنامه ها و تبلیغات گسترده ماهواره ها كه قصد آلوده كردن فضا را دارند، باید فضای مذهب در شهر بروز و ظهور داشته باشد.

آیت الله ایمانی گفت: باید بتوانیم با یك برنامه صحیح و درست تمام مدیران ادارات و نهادها را به سمت احیای امر به معروف و نهی از منكر و نیز فرهنگ سازی جهت مذهبی نمودن فضای شهر سوق دهیم تا آنگاه شاهد اثرات مطلوب آن باشیم.

وی با اشاره به هماهنگی كامل بین مسئولان و مدیران ارشد استان افزودند: بنده در 23 سال گذشته این هماهنگی و همفكری را ندیده ام لذا باید از این فرصت تمام استفاده را انجام داد.

امام جمعه شیراز بیان كرد: الان دو نقطه اساسی در شهر ما وجود دارد اول حرم مطهر كه باید از آنجا معنویت به سطح شهر صادر شود و فضای شهر را تحت تاثیر قرار دهد دوم مراكز تجاری كه متاسفانه برخی از آنها با دامن زدن به بی بند و باری و فروش لباس های زننده و فروشندگان فاقد صلاحیت، قصد آلوده كردن فضای شهر را دارند.

آیت الله ایمانی گفت: در خصوص حرم مطهر بحمدالله مسئولین در تلاش هستند تا با پیگیری مشكلات اطراف حرم و طرح توسعه حرم مشكلات آنجا را حل نمایند. اما در مراكز تجاری نیز باید با شیوه آموزش و ارشاد، آنها را راهنمایی نمود. اما كسانی كه تعمد دارند و مخل به فرهنگ مذهبی سومین حرم اهل بیت هستند باید با آنها برخورد شود و حتی مغازه آنها برای مدتی تعطیل شود تا برای دیگران درس عبرت شود.

نماینده رهبرمعظم انقلاب در فارس گفت:دستگاه قضایی و انتظامی باعناصری كه مغرضانه وبا تعمد قصد تخریب فرهنگ عفاف و حجاب جامعه را دارند و هدایت شده به بی عفتی دامن می زنند به صورت جدی، سریع و باشدت برخورد كنند.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین طاهری رئیس نهاد نماینده رهبرمعظم انقلاب در استان فارس به نقش تاثیرگذار بسیج در عرصه های مختلف اشاره كرد و گفت: ما با استفاده از توان بالای نیروی بسیج و امر به معروف و نهی ازمنكر باید قبح گناه را به افراد جامعه نشان دهیم و با این كار فضای جامعه را برای خلاف كاران ناامن كنیم.

نظرات بینندگان