کد خبر: ۳۰۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۸ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۱

تجدید میثاق با شهداي گمنام در بام شيراز

 اينجا بام زمين است، محل اتصال به آسمان، محل عروج روح، جايي كه عطر معنويت را مي‌توان با تمام وجود استشمام كرد و مست عشق احديت شد و اميدوار به عفو كريمي كه دوباره رفتن را برايت معنايي ديگر خواهد كرد؛ از اين بلندي كه مي‌نگري همه چيز كوچك ديده مي‌شود و در اينجا به جواب سئوال خود پي مي‌بريم كه برخي چيزها آنقدر ارزش دارد كه انسان مي‌تواند از همه چيزش به خاطر آن بگذرد و یکی از آنها وطن است.

  در اينجاست كه به خود مي‌آييم و مي‌پرسيم به‌راستي كدام‌يك گمناميم، ما كه به دنيا دل‌خوش هستيم و با همه نشانه‌ها هنوز گمراهيم، يا شهدايي كه وصل شدند به اصلشان، آنان كه از زمين گذشتند و آسماني شدند، همنشينان با ملائك مقرب، روزي خورندگان درگاه احديت، آنان‌كه معصومين به‌پيشوازشان آمدند و تا بهشت همراهيشان كردند. كداممان گمنام هستيم؟ گمنام ماييم يا شهدايي كه جاودانه شده‌اند؟

  حس غريبي است؛ شهدايي كه اينجا مدفون هستند از جوان 19 ساله تا مرد 41 ساله مي‌باشند؛ وقتي اينان را مي‌بينيم، انسان ناخودآگاه به فكر فرو مي‌رود كه انگيزه آنان چه بوده كه  توانستند از خانواده‌‌شان و بهترين و دوست داشتني‌ترين چيزهايشان در زندگي بگذرند و الان اينجا بيارامند.

 مطالب فوق، زبان حال يكي از كارورزان شركت مجتمع گاز پارس جنوبي است كه در شيراز در حال گذراندن دوره آموزشي بدو استخدام خود مي‌باشند.آنان در سالروز شهادت حضرت زهرا (س)، با شهداي گمنام مدفون در جوار گهواره ديد در شیراز ، تجديد ميثاق كردند.

 مسئول كميته فرهنگي و تربيت بدني دوره آموزشي كارورزان شركت مجتمع گازپارس جنوبي گفت: برنامه‌هاي پيش بيني شده در اين كميته با مشاركت تك تك اعضا و پيشنهاداتي كه از جهاد دانشگاهي فارس به ما مي‌رسد تنظيم و طراحي مي‌شود به همين دليل هم از تنوع لازم و هم از رويكرد جامع و مناسبي به مجموعه دوره  و كارآموزاني كه درمدت 9 ماه تحت آموزش هستند، برخوردار است.

 ایرج شهريوري افزود: امروز هم در تناسب با نگرش مذهبي و معنوي كارآموزان و همچنين نگاه ارزشي جهاد دانشگاهي به عنوان يك نهاد انقلاب اسلامي و در پاسداري از خون شهيدان 8 سال دفاع مقدس به زیارت مزار شهداي گمنام جنگ تحميلي واقع در ورودي سومين حرم اهل بيت (ع) آمديم.

پس از تجديد ميثاق و گلباران قبور شهداي گمنام،  زيارت وارث به صورت دسته جمعي قرائت شد.

 خاطرنشان مي‌شود دوره آموزشي بدو استخدام كارورزان شركت مجتمع گاز پارس جنوبي با حضور 120 نفر از متخصصین تازه استخدام اين صنعت، توسط جهاددانشگاهي استان فارس در حال برگزاري بوده و به‌مدت 9 ماه ادامه دارد.

 انتهاي پیام/20

برچسب ها: شهدای گمنام ، شیراز
نظرات بینندگان