کد خبر: ۳۰۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۹ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۱

طرح پزشک خانواده شهری در فارس اجرا می شود

طرح پزشک خانواده شهری نیمه تیرماه، همزمان با میلاد با سعادت امام عصر (عج) در استان فارس، به عنوان اولین استان در کشور اجرا خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان این مطلب، گفت : در راستای اجرای عدالت در سلامت و دسترسی آسان همه مردم و تمامی گروه های سنی به خدمات بهداشتی و درمانی مناسب، طرح پزشک خانواده شهری در استان فارس اجرایی می‌شود.

دکتر محمد هادی ایمانیه افزود: با اجرای این طرح هزینه های پرداختی توسط مردم در حوزه درمان کاهش پیدا می‌کند.

وی اظهار داشت : در این طرح هر یک از پزشکان با تحت پوشش گرفتن جمعیت بین ۵۰۰ تا 2 هزار و ۵۰۰ نفر در هر یک از مراکز ارایه خدمات پزشک خانواده، به خدمت رسانی به مردم می‌پردازند.

دکتر ایمانیه بیان کرد: هر یک از مراکز ارایه خدمات پزشک خانواده از یک تیم ۱۷ نفره تشکیل می‌شود که شامل ۴ پزشک عمومی، پرستار، روانشناس بالینی، کارشناس تغذیه، کارشناس مامایی و کاردان‌های مربوطه می‌شود و جمعیت 10 هزار نفری از بیماران را پوشش می‌دهند.

وی گفت : در طرح پزشک خانواده خدمات سطح اول شامل ویزیت و داروهای مورد قبول بیمه‌ها، رایگان خواهد بود.

دکتر ایمانیه اظهار امیدواری کرد با همکاری رسانه های ارتباط جمعی، سازمان‌های بیمه گر، پزشکان و نیروهای ارایه دهنده خدمات سلامت و مردم عزیز استان، این طرح به خوبی در فارس به عنوان استان پیشرو اجرا شود.

گفتنی است در راستای اجرای مناسب این طرح جلسه مشترکی با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، روسای بیمه های خدمات درمانی، تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح و مدیر کل و معاونان خبر، صدا و سیمای مرکز فارس برگزار شد، که رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تشریح برنامه های طرح پزشک خانواده، مسوولان صدا و سیما را در جریان چگونگی اجرای طرح قرار داد.

دکتر ایمانیه با اشاره به تاکید استاندار فارس مبنی بر لزوم اطلاع رسانی به مردم در زمینه این طرح، اجرای برنامه های مشترک و همکاری صدا و سیما با دانشگاه علوم پزشکی شیراز و سازمان‌های بیمه گر را ضروری دانست.

انتهای پیام/20

نظرات بینندگان