کد خبر: ۳۰۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۳ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۱

دانشگاه مجازي علوم قرآني در شيراز راه اندازي مي‌شود

 رئيس دانشكده مطالعات تطبيقي قرآن كريم شيراز از راه اندازي دانشگاه مجازي علوم قرآني در شيراز در طي سال آينده خبر داد.

محمد جواد سلمان‌پور، رئيس دانشكده مطالعات تطبيقی قرآن كريم شيراز، با بيان اينكه نزديك به 4 سال است كه راه اندازي دانشگاه مجازي مورد نظر مسئولين دانشگاه و اين دانشكده است، اظهار اميدواري كرد: با فراهم شدن زيرساخت‌هاي لازم و منابع درسي مجازي طي سال آينده اين دوره راه اندازي خواهد شد.

رئيس دانشكده مطالعات تطبيقي قرآن كريم خاطرنشان كرد: در آخرين جلسه هيأت امناي اين دانشكده تصميم گيري شد كه دوره مجازي دانشكده علوم قرآني به صورت يكساله براي برخي از ادارات دولتي پياده گردد كه اكنون در حال تهيه مقدمات آن هستيم و اميدواريم با افتتاح مركز خدمات رايانه‌اي قرآن كريم در اين دانشكده، شاهد برگزاري دوره آموزشي قرآن مجازي باشيم.

سلمان پور با اشاره به برگزاري كلاس‌هاي  آموزشي اين دانشكده  و در پاسخ به سئوالي مبني بر اينكه شركت در اين كلاس‌ها تا چه اندازه مي‌تواند در گسترش و ترويج فرهنگ قرآني در جامعه مؤثر باشد، گفت: بدون ترديد هركسي كه به نحوي در ارتباط با قرآن قرار مي‌گيرد قرآن آن را حفظ مي‌كند. به اين معنا كه او قرآني مي‌شود و فضايل قرآني به زندگي آن وارد مي‌شود و رذايلي كه در قرآن مورد مزمت و نكوهش است از آن دور مي‌شود.

وي ادامه داد: اما اينكه بخواهيم تأثير فعاليت‌هاي اين دانشكده در خصوص عموم مردم بخواهيم بسنجيم كار بسيار دشواري است، چون افرادي كه در اينجا آموزش قرآن مي‌بينند بدون ترديد از ساير مراكز و دستگاه‌ها و فعاليت‌هاي فرهنگي هم تأثير مي‌پذيرند و نمي‌شود به راحتي سهم اين دانشكده و دستگاه‌ها در متأثر شدن فرد از قرآن و آموزه‌هاي قرآن را سنجيد و اعلام كرد.

رئيس دانشكده مطالعات تطبيقي قرآن كريم شيراز تصريح كرد: چيزي كه به طور يقين قابل طرح است، اين است كه افرادي كه در اين دانشكده آموزش ديدند به حمدالله اعلام رضايت كردند كه در سطح معلومات قرآني و بعضاً در كيفيت زندگي آنان بسيار مؤثر بوده است.

سلمان پور در پايان اظهار كرد: شايد بتوان ادعا كرد اين قبيل فعاليت‌ها در اين دانشكده و ساير دستگاه‌هاي فرهنگي است كه تهاجم فرهنگي دشمن نتوانسته است به مقصود و هدف خود برسد.


انتهاي پیام

نظرات بینندگان