کد خبر: ۳۰۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷:۲۰ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱

بازگشت مهدی هاشمی فقط شایعه است

دبير سياسي حزب كارگزاران خبر احتمال بازگشت مهدي هاشمي از انگليس به كشور را شايعه رسانه اي دانست!

مهدي هاشمي از شهريورماه سال 88 و در حالي كه يكي از متهمان فتنه آن سال بود، از كشور خارج شد.
محمد هاشمي درباره احتمال بازگشت مهدي هاشمي به خبرگزاري دانشجو گفت: خبر احتمال بازگشت مهدي هاشمي را در برخي سايت ها ديدم اما اطلاعات من در حد همين شايعات رسانه اي است. بهتر است اين مسئله را از وكيل او سؤال كنيد. مسائل مطرح شده در رسانه ها در حد شايعه است.
در همين حال وكيل مهدي هاشمي گفت: من به عنوان وكيل مهدي هاشمي هيچ اطلاعي درباره بازگشت او ندارم.
سيدمحمود عليزاده طباطبايي در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران درباره خبر بازگشت مهدي هاشمي به كشور گفت: من به عنوان وكيل وي هيچ اطلاعي در اين باره ندارم و فعلا قرار نيست به كشور بازگردد.
طباطبايي گفت: مهدي هاشمي از ابتداي شكل گيري اين پرونده آمادگي رسيدگي به آن را داشته است اما برخي مسئولين كشور اصرار داشتند وي به كشور بازنگردد.
برخلاف اين ادعا، هاشمي رفسنجاني سال گذشته اعلام كرده بود كه از مهدي خواسته تا به كشور برنگردد.
مهدي هاشمي متهم به پولشويي و اختلاس در سازمان بهينه سازي مصرف سوخت، عقد قراردادهاي صوري دانشگاه آزاد با برخي چهره هاي سياسي و همچنين نقش آفريني در فتنه سال 88 و تدارك تحركات ساختارشكنان از جمله به واسطه سايت ضد جمهوريت است. «جهان نيوز» با انتشار اين مطلب نوشت: با آغاز دادگاه برخي از متهمان فتنه 88 و اعترافات صريح اين متهمان در خصوص نقش كليدي مهدي هاشمي در صحنه گرداني و مديريت اغتشاشات و در حالي كه برخي منابع از احتمال دستگيري وي براي بررسي اتهاماتش در دادگاه خبر مي دادند، مهدي هاشمي در شهريورماه 88 كشور را به مقصد انگليس ترك كرد و البته پس از چند روز، اين سفر يك ماموريت كاري از سوي دانشگاه آزاد براي سركشي از واحدهاي اين دانشگاه در خارج از كشور اعلام شد! ماموريتي كه بابت آن دانشگاه آزاد حقوق ماهيانه به مبلغ 3200 پوند همراه با 4 ميليون تومان نيز تعيين و پرداخت مي كرد.
اما به دليل وجود اسناد و مدارك متعدد در خصوص فتنه 88، كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي نيز بررسي اين پرونده را در دستور كار خود قرار داد و پس از فراز و فرودهاي بسيار، سرانجام گزارش اين كميسيون در خصوص انتخابات، فتنه 88 و نقش مهدي هاشمي در آن حوادث در دي ماه 90 در صحن علني مجلس قرائت شد.
در گزارش رسمي مجلس بر نقش كليدي مهدي هاشمي در وقايع پيش و پس از فتنه 88 تاكيد شده است. در بخشي از اين گزارش آمده است: «يافته هاي اطلاعاتي مفصلي وجود دارد كه نشان مي دهد مجموعه نظرسنجي هاي ارائه شده به موسوي از جانب مهدي هاشمي جعلي و با هدف آماده كردن ذهن وي براي طرح بحث تقلب بوده است.»
دانشگاه چند ماه پيش با اعلام انحلال شعبه اكسفورد دانشگاه، وجود دانشجوياني در چنان شعبه اي را رد كرد!
برخلاف ادعاي دفتر هيئت امناي دانشگاه آزاد مبني بر بازگشت سريع وي با پايان يافتن ماموريت كاري، مهدي هاشمي همچنان و با گذشت 2 سال و نيم هنوز به كشور بازنگشته و در عين حال طولاني شدن اقامت وي در لندن و ديدارهاي متعدد وي با چهره هاي مسئله دار و معارض بر حساسيت افكار عمومي نسبت به اين پرونده افزوده و باعث ايجاد يك مطالبه عمومي گسترده براي محاكمه وي شده است.
انتشار شايعه اخير، اين اميد را ايجاد كرده كه نامبرده پس از چند سال پذيرفته تن به حكم قانون بسپارد و در برابر اتهامات از خود دفاع كند.


انتهای پیام/20

نظرات بینندگان