کد خبر: ۳۰۷۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۳ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱

مدیرعامل قطار شهری برکنار می شود؟

معاون استاندار فارس گفت: طبق قانون تغییر مدیرعامل قطار شهری شیراز با پیشنهاد شهردار صورت می‌گیرد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، محسن اردکانی دیروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تغییر مدیرعامل قطار شهری به پیشنهاد شهردار و تصمیم شورای سازمان قطار شهری بستگی دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس ابراز داشت: بحث تغییر مدیریت قطار شهری شیراز روند قانونی را طی می‌کند و هیچ حاشیه‌ای در ابقا یا تغییر این مدیریت تاثیر نمی‌گذارد.

وی تصریح کرد: در شورای سازمان قطار شهری سه عضو از شورا و شهرداری و دو عضو از استانداری حضور دارند.

معاون استاندار فارس با اشاره به اینکه در اساسنامه قطار شهری تمام مباحث در مورد تغییر مدیریت قطار شهری مشخص است، گفت: به پیشنهاد شهردار و شورای سازمان، مدیریت قطار شهری مشخص می‌شود.

وی تصریح کرد: تغییر احتمالی مدیریت قطار شهری بر روند خرید واگن‌ها تاثیر ندارد زیرا خرید واگن‌ها از طریق وزارت کشور برای چهار کلان‌شهر کشور دنبال می‌شود.

اردکانی گفت: به نتیجه رسیدن قطار شهری از هر چیز برای مسئولان مهم‌تر است و نباید اجازه داد بحث‌های حاشیه‌ای در روند این پروژه تاثیر بگذارد.

 پروژه قطار شهری شیراز نزدیک به 10 سال است که شهروندان این کلان‌شهر را با اتلاف وقت و انرژی و خسارت‌های فراوان جبران‌ناپذیر مواجه کرده است.

خسارت‌هایی که به قطعات اتومبیل‌ها در اثر دست‌اندازها و راه‌بندان‌ها در این 10 سال وارد شده است، همراه با میلیون‌ها ساعت وقت تلف شده مردم و تنش‌ها و سوهان خوردن اعصاب عمومی، به میزان و مقداری نیست که بتوان اندازه آن را محاسبه کرد و نتیجه گرفت که آیا اگر از همان ابتدا این کار زخمی رها نمی‌شد، شهروندان صبور این کلان‌شهر راضی‌تر و راحت‌تر از اکنون به نظر می‌رسیدند.

نظرات بینندگان