کد خبر: ۳۰۸۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۴ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۱

انتقاد نماینده شیراز از رتبه‌بندي دانشگاه‌ها درهنگام استخدام

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر من درست نيست كه وزارت‌خانه‌ها و دستگاه‌هاي دولتي هنگام استخدام فارغ‌التحصيلان، دانشگاه‌ها را رتبه‌بندي كرده و اين رتبه را در به‌كارگيري افراد لحاظ كنند.

به گزارش شیرازه ،جعفر قادري در حاشيه بازديد از دانشگاه پيام‌نور فارس در شيراز، به خبرنگاران گفت: متاسفانه علي‌رغم آنكه دانشگاه پيام‌نور دولتي است اما برخي وزارت‌خانه‌ها فارغ‌التحصيلان اين دانشگاه را جذب نمي‌كنند.

نماینده شیراز در مجلس با بيان اينكه کیفیت کار دانشگاه پیام‌نور در برخي مراكز و رشته‌ها در مقايسه با بعضي دانشگاه‌ها حتي دانشگاه‌هاي حضوري، به‌مراتب بهتر است، خاطرنشان كرد: شايد بهتر باشد سازمان سنجش آزموني بين دانشگاه‌ها برگزار كرده و ضمن ايجاد يك رقابت سالم، استانداردي در رتبه‌بندي دانشگاه‌ها در رشته‌هاي مختلف تعيين و اعمال كند.

استاد اقتصاد دانشگاه شيراز با بيان اينكه نمي‌توان و نبايد بار علمي دانشجويان و فارغ‌التحصيلاني كه در كلان‌شهرها، مراكز استان‌ها و تهران تحصيل كرده يا مي‌كنند، با دانشجويي كه در نقطه‌اي دورافتاده در حال تحصيل است، مطابقت داد، گفت: در دانشگاه پيام‌نور زمينه‌اي فراهم شده كه بار علمي دانشجويان و فارغ‌التحصيلان بدون توجه به محل تحصيل، در سطحي نزديك قرار گيرد.

قادري همچنين با يادآوري اينكه دانشگاه پيام‌نور شيراز مدت‌ها دچار ركود در پيشرفت كمي و كيفي بود، خاطرنشان كرد: در سال‌هاي اخير اين واحد دانشگاهي پيشرفت خوبي را شاهد بوده اما هنوز براي جبران عقب‌ماندگي‌ها بايد تلاش كند، زيرا انتظار كه از يك واحد دانشگاهي مستقر در شيراز وجود دارد خيلي بالاتر از وضعيت فعلي است.

به گفته اين نماينده مجلس پیشگامي در تنوع رشته، پذیرش دانشجو در مقاطع مختلف، امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی و ديگر شاخص‌هاي ارزيابي كمي و كيفي، براي دانشگاه پيام‌نور شيراز قابل دستيابي است، گفت: با برنامه‌ریزی مي‌توان زمینه‌ای فراهم و پذیرش دانشجوی کاردانی و کارشناسی را به مراكز همجوار شيراز منتقل كرد.

اين استاد دانشگاه تصريح كرد: دانشگاه پيام‌نور در شيراز به‌عنوان مركز استان و شهري كه پايه‌هاي علمي قوي دارد، بايد به مركزي براي پذيرش و توسعه رشته‌هاي كارشناسي ارشد و تحصيلات تكميلي بدل شود.

 

ایسنا

نظرات بینندگان