کد خبر: ۳۰۸۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۱ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۱

جعفر قادری موافق ریاست لاریجانی در مجلس نهم

اعضای این فراکسیون در خصوص ریاست آقای دکتر لاریجانی اتفاق نظر دارد اما این فراکسیون فقط به منظور تعیین رئیس مجلس تشکیل نشده است و در طول چهار سال مجلس فعالیت سیاسی خواهد کرد

به گزارش شیرازه، طی روزهای گذشته، برخی گروه ها و جریانات فعال در عرصه انتخابات مجلس نهم نظر خود را در خصوص ریاست مجلس نهم اعلام کرده‌اند. جبهه پایداری از ریاست حدادعادل حمایت کرده است و جبهه متحد هم ظاهرا حامی چنین نظری است گرچه در جبهه متحد برخی اعضا نظر دیگری دارند.

برخی از اصولگرایان چند روز قبل، در ساختمان سابق مجلس جلسه ای تشکیل داده‌اند تا موجودیت فراکسیونی در مجلس نهم به نام فراکسیون رهروان ولایت را اعلام نمایند.

کاظم جلالی دبیر هیات مؤسس با بیان اینکه فراکسیون «رهروان ولایت» به دنبال پاسداری از حریم اسلام و نگهبانی از آرمان‌های امام (ره)، رهبر معظم انقلاب و دفاع از جایگاه ولایت فقیه است گفت: پاسداری از قانون اساسی، حفظ شأن قوه مقننه و تحقق سند چشم‌انداز به عنوان بالاترین سند بالادستی کشور توجه به مشکلات مردم و رایزنی با فراکسیون‌ها مختلف کشور اولویت های ماست.

اگرچه برخی از ناظران سیاسی تشکیل این فراکسیون و دعوت از برخی نمایندگان را در راستای همفکری و اتحاد بیشتر برای ریاست علی لاریجانی بر مجلس نهم عنوان می‌کنند در عین حال دبیر هیات مؤسس این فراکسیون نیز گفته است: «اعضای این فراکسیون در خصوص ریاست آقای دکتر لاریجانی اتفاق نظر دارد اما این فراکسیون فقط به منظور تعیین رئیس مجلس تشکیل نشده است و در طول چهار سال مجلس فعالیت سیاسی خواهد کرد.»

جعفر قادری نماینده مردم شیراز که در نخستین جلسه فراکسیون رهروان ولایت حضور داشته نیز گفته است: «فراکسیون رهروان ولایت یکی از فراکسیون‌های مجلس آینده در کنار سایر فراکسیون‌های سیاسی است.

وی همچنین گفته است: اگرچه تعداد اعضای این فراکسیون بالاست ولی نمی‌توان به این فراکسیون نام فراکسیون اصولگرایان را داد. چرا که فراکسیون اصولگرایان باید از همه نمایندگان اصولگرای مجلس تشکیل شود و از همه طیف ها باشد. بنابراین فراکسیون رهروان ولایت، جایگزین فراکسیون اصولگرایان نخواهد بود اما یکی از فراکسیون‌های اصولگرایان است.»


با توجه به این‌که جلالی،‌ دبیر هیئت موسس این فراکسیون گفته است تمامی اعضای فراکسیون در ریاست لاریجانی بر مجلس نهم اتفاق نظر دارند، به نظر می‌رسد جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس هشتم و نهم نیز چنین نظری داشته باشد.

 

نظرات بینندگان