کد خبر: ۳۰۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۱

شهردار شیراز: هیچکدام از مدیریت‌ها حرف یکدیگر را نمی فهمند!

علی رضا پاک فطرت گفت: امروز به علت پراکندگی حوزه فعالیت‌های نهادهای خدمات رسان امدادگر هیچکدام از مدیریت‌ها حرف یکدیگر را نفهمیده و هر کجا گیر کردند تقصیر را به گردن یکدیگر می‌اندازند که این رویکرد پاسخگویی مناسب به مردم را در پی نخواهد داشت

به گزارش شیرازه،شهردار شیراز در حاشیه بازدید از مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان با اشاره به برخورداری حداقلی این ساختمان از امکانات لازم، گفت: به عنوان یک مدیر شهری احساس شرمندگی می‌کنم.

علیرضا پاک فطرت با بیان اینکه سرویس‌دهی و ارائه خدمات از سوی اورژانس به شهروندان در این سطح و مقیاس علی‌رغم برخورداری از امکانات محدود واقعا شاهکار است، افزود: وظیفه خود می‌دانیم که در بحث تأمین زمین برای ایجاد پایگاه‌های اورژانس در شهر شیراز در راستای ارائه خدمات بیشتر به مردم همکاری لازم را داشته باشیم.

شهردار شیراز تصریح کرد: علی‌رغم آنکه تأمین زمین‌های خدماتی در شهر وظیفه شهرداری نیست ۱۱ زمین را در نقاط مختلف شهر در اختیار اورژانس قرار داده‌ایم.

وی با انتقاد از نگاه برخی دستگاه‌ها به شهرداری گفت: وقتی می‌خواهیم حرف بزنیم می‌گویند در حد و حدود خودتان باید حرف بزنید تا دخالتی در مسایل صورت نگیرد اما وقتی کاری بر عهده دستگاه دیگری است توقع دارند تا شهرداری به مباحث ورود کند به خاطر همین است که در شهر‌ها خدمات‌رسانی به خوبی انجام نمی‌گیرد. پاک‌فطرت تصریح کرد: امروز اورژانس از شهرداری توقع دارد با تغییر کاربری زمین مرکز این مدیریت موافقت کند تا از ارزش افزوده حاصل از آن مرکز جدیدی در نقطه‌ای دیگر بسازد. در واقع با زبان بی‌زبانی می‌گوید پول ساخت مرکز اورژانس را هم شهرداری بدهد. البته اگر شورا این مسأاله را تصویب کند ما حرفی نداریم اما سئوالی که اینجا باقی می‌ماند جایگاه بودجه‌های دولتی و نهادهای بیمه‌گر است.

شهردار شیراز گفت: امروز اثرات مادی نجات جان یک مصدوم در تصادفات رانندگی بیشتر به نهادهای بیمه گر باز می‌گردد و این نهاد‌ها باید خدمات و امکانات لازم را در اختیار اورژانس قرار دهند و حتی برای اورژانس ساختمان مجانی بسازند.

وی بار دیگر به ظرافت، حساسیت کار و انتظارات مردم از مراکز اورژانس اشاره کرد و گفت: پایگاه‌های اورژانس باید در مناطقی مستقر شود که گره ترافیکی نداشته و در حداقل زمان اورژانس درمان در اختیار مردم قرار گیرد.

شهردار شیراز ادامه داد: امروز با توجه به پراکندگی نهادهای امدادرسان مدیران شهری ما آمادگی لازم برای حوادث سنگین را ندارند؛ این در حالی است که خدمات اورژانس، پلیس ۱۱۰ و آتش نشانی باید تحت یک مدیریت واحد متخصص قرار گیرد.

پاک فطرت افزود: امروز به علت پراکندگی حوزه فعالیت‌های نهادهای خدمات رسان امدادگر هیچکدام از مدیریت‌ها حرف یکدیگر را نفهمیده و هر کجا گیر کردند تقصیر را به گردن یکدیگر می‌اندازند که این رویکرد پاسخگویی مناسب به مردم را در پی نخواهد داشت.

نظرات بینندگان