کد خبر: ۳۰۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۹ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۱

حمايت مجلس از جنبش اسراي فلسطيني

201 نفر از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي طي بيانيه‌اي كه توسط دهقان عضو هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي، در جلسه علني بعدازظهر امروز (چهارشنبه) قرائت شد، از جنبش اسراي فلسطيني حمايت كردند.

در اين بيانيه آمده است: ملت‌هاي آزاده و عدالت‌خواه جهان علي‌الخصوص مسلمانان امروز شاهد جنايات، ظلم و ستم‌هاي صهيونيست‌ها عليه انسان‌هاي بيگناه در بندي هستند كه تنها جرم‌شان دفاع از سرزمين و حقوق حقه خويش و تلاش براي رفع اشغال مي‌باشد.

سكوت بيش از شش دهه نهادهاي بين‌المللي و مدعيان دروغين مدافع آزادي و حقوق بشر در قبال جنايات بي‌شمار صهيونيست‌ها منجر به نقض كنوانسيون‌ها و ميثاق‌هاي بين‌المللي درباره وضعيت حقوقي سرزمين‌هاي اشغالي در فلسطين توسط رژيم اشغالگر قدس شده است.

اين شرايط فاجعه‌آميز انساني سبب گرديد تا جنبش اسراي فلسطيني به عنوان جنبشي اعتراضي در كانون سرزمين‌هاي اشغالي با اقدام دليرانه و مقاومت شجاعانه شيخ خزر عدنان به اعتصاب غذا در اعتراض به كشتارها، جنايات جنگي و نقض حقوق بشر به ويژه بازداشت‌ها و محاكمه‌هاي بدون كيفرخواست به وجود آيد.

امروزه مقاومت چهار هزار و 700 اسير فلسطيني سبب گرديد تا يوم‌‌النكبه نويدبخش انتفاضه بزرگ فلسطينيان شود. انتفاضه اسراي در بند فلسطيني و تنها اميدبخش اتحاد صفوف فلسطينيان در بند رژيم صهيونيستي است بلكه حامل اين پيام روشن به رژيم صهيونيستي است كه وحدت فلسطين نمي‌تواند مستمسكي براي مذاكره و مشروعيت‌ بخشيدن به رژيم غيرانساني و جعلي صهيونيستي شود.

جنبش اسراي فلسطيني امروز نمايان‌گر فلسطين در بند شامل مناطق اشغالي، 48 و 67 مي‌باشد و گوياي ضرورت‌هاي همبستگي‌هاي فلسطين براي مقاومت و مبارزه عليه صهيونيست‌هاست. انتفاضه سومي كه انتظار و اميد آن با شكل‌گيري نهضت بيداري اسلامي در منطقه خاورميانه و شمال آفريقا مي‌رود با ابتكار عمل اسراي در بند رژيم صهيونيستي و تبديل شدن ميادين بزرگ غزه و كرانه باختري به صحنه نهضت بزرگ فلسطيني‌هاي متعصب و انتفاضه حقيقي مبدل گردد.

دستگيري‌هاي گسترده و غيرقانوني فلسطينيان كه با بهانه‌هاي واهي توسط رژيمي كه حاضر به پذيرش و رعايت هيچ يك از قوانين بين‌المللي نمي‌باشد به بازداشت غيرقانوني نمايندگان مجلس قانونگذاري فلسطين نيز تسري يافته است. نقض تمامي قوانين حقوق بشر توسط رژيم صهيونيستي باعث گرديده تا اسراي فلسطيني براي رساندن صداي مظلوميت خود به گوش مجامع بين‌المللي و سازمان‌هاي حقوق بشري دست به اعتصاب غذا بزنند و رعايت حداقل معيارهاي بين‌المللي را مطالبه كنند.

بر همين مبنا مجلس شوراي اسلامي ايران از تمامي سازمان‌هاي مسئول مي‌خواهد تا در راستاي انجام وظايف بين‌المللي خود با فشار بر رژيم صهيونيستي و به منظور جلوگيري از تكرار اينگونه اقدامات و تجاوزات وحشيانه و غيرانساني بر عليه اسراي فلسطيني تضمين‌هاي كافي از رژيم صهيونيستي با صدور قطعنامه‌هاي لازم‌الاجرا بگيرند.

نظرات بینندگان