کد خبر: ۳۰۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۳ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۱

دستیابی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به ۴ رتبه برتر کشوری

دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سیزدهمین کنگره کشوری آموزش علوم پزشکی موفق به کسب ۴ رتبه برتر کشوری شد.

مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه در این زمینه گفت : کنگره آموزش علوم پزشکی بزرگ‌ترین رویدادی است که سالانه در آموزش پزشکی با حضور دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور برگزار می‌شود.

دکتر جواد کجوری افزود : در سیزدهمین دوره این کنگره که به میزبانی مازندران در ساری برگزار شد، ۲۷۰۰ نفر شرکت کردند و یک هزار و 525 مقاله به دبیرخانه ارسال شده بود. وی اظهار داشت : در مجموع ۵۰ فرآیند آموزشی از موارد ارسالی به کنگره از سراسر کشور، برگزیده شدند که از این تعداد ۳ فرآیند مربوط به دانشگاه علوم پزشکی شیراز بود. دکتر کجوری بیان کرد : ارزشیابی دوره آموزش مجازی برنامه MPH پزشک خانواده، مدل تلفیق یافته شناخت جهان تجربی از بیان قرآن در علوم از ابتدای آفرینش تا تکامل جهان و نقش فیلم و رسانه آموزشی در انتقال مفاهیم آموزش فرهنگی و افزایش یادگیری یادگیران، عنوان‌های ۳ فرآیند برگزیده شیراز بود.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ مقاله از دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این کنگره ارایه شد، افزود : مقاله میزان موفقیت دوره یک ماهه آموزش علوم پزشکی اساتید، در بین مقاله های ارسالی، به عنوان پوستر برتر کشوری مورد تقدیر قرار گرفت.

دکتر کجوری گفت : غرفه ارایه دستاوردهای آموزش پزشکی نیز از طرف دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این کنگره ۴ روزه برپا شد که با استقبال گرم شرکت کنندگان سراسر کشور مواجه شد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، پس از مازندران که میزبان کنگره بود، بیشترین تعداد مقاله معتبر را ارسال کرده بود، افزود : در بخش کارگاه نیز از مجموع ۱۲ کارگاه پذیرفته شده برای برگزاری، ۲ کارگاه با عنوان‌های منتورشیپ در آموزش علوم پزشکی و یادگیری عمیق از شیراز مورد پذیرش قرار گرفت که در زمان برگزاری مورد استقبال قابل توجه شرکت کنندگان قرار گرفت.

دکتر کجوری که در این کنگره ارایه دهنده سخنرانی با عنوان آموزش فراگیران نسل جدید نیز بود، گفت : با وجود اینکه در سیزدهمین کنگره آموزش علوم پزشکی، هیچ کدام از سخنرانی‌ها، کارگاه‌ها و غرفه‌ها رتبه بندی نشدند، این سخنرانی مورد توجه و استقبال حاضران قرار گرفت و به اذعان شرکت کنندگان و مجریان برنامه بهترین سخنرانی بود.

وی بیان کرد : ۲ سخنرانی دانشجویی با عنوان‌های چالش‌های برنامه آموزشی در درمانگاه های سرپایی داخلی بر اساس تجارب کارورزان و بررسی میزان دستیابی به اهداف اجرای Log Book از دیدگاه دانشجویان، نیز که توسط دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز به کنگره ارسال شده بود، به عنوان سخنرانی‌های برتر دانشجویی انتخاب و اجرا شدند. دکتر کجوری اظهار داشت : در مجموع می‌توان گفت که دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سیزدهمین کنگره کشوری آموزش علوم پزشکی که از ۱۲ تا ۱۴ اردیبهشت جاری به میزبانی مازندران در ساری برگزار شد با کسب رتبه های برتر کشوری حضور پررنگ و قابل توجهی داشت.

گفتنی است پنجمین و دهمین دوره های همایش آموزش علوم پزشکی در سال‌های ۱۳۸۱ و ۱۳۸۸ به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شده است. 

نظرات بینندگان