کد خبر: ۳۰۸۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۸ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۱

گدایان شهر ما دیگر گدا نیستند!

علی اللهیاری گفت: امروز تکدی‌گری به یک حرفه پر درآمد برای افراد سودجو و منفعت‌طلب البته با شیوه‌های جدید‌تر تبدیل شده است.

به گزارش شیرازه، مدیرکل کمیته امدادفارس اظهار داشت: فعالیت متکدیان تا جایی پیش رفته که گروهی از این افراد با در دست داشتن مدارک جعلی و ساختگی جلوی درب اتاق عمل بیمارستان‌ها و... به خانواده‌های بیماران التماس می‌کنند که به من کمک کن تا خداوند بیمارت را شفا دهد.

وی در پاسخ به این سئوال که چرا با وجود نهادی همچون کمیته امداد، ‌گاه به نظر می‌رسد عده‌ای از نیازمندان شناسایی نشده‌اند گفت: دسته‌ای از افراد که به نظر می‌رسد نیازمندند در واقع جوانان مجرد بیکاری هستند که یا مهارتی را کسب نکرده‌اند و یا به رغم داشتن مهارت، تن به کار نمی‌دهند.

اللهیاری با بیان اینکه مردم ما از احساسات فوق العاده قوی و اندیشه‌های نیک برای کمک به نیازمندان برخوردارند، افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) به عنوان متولی کمک به نیازمندان واقعی اعلام می‌کند که تمام متکدیان سطح شهر اگر واقعا نیازمندند به این اداره کل مراجعه کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس گفت: عمده متکدیان سطح شهر نقاب نیازمند را بر چهره زده‌اند و گرنه اگر نیازمندی در سطح استان وجود دارد که فقر اقتصادی موجب روی آوردن او به شغل تکدی‌گری شده، درهای کمیته امداد برای رفع مشکل و رائه راهکارهای مناسب بر روی او باز است.

اللهیاری اضافه کرد: کمیته امداد فارس در بازدیدهای میدانی خود برای شناسایی و کمک به نیازمندان واقعی بارها با افرادی مواجه شده است که متکدیان نیازمند نما بوده‌اند. وی با تاکید بر اینکه باید تمامی دستگاه‌ها و به خصوص مردم با همکاری هم برای ریشه کن کردن تکدی‌گری دست به کار شوند گفت: اگر مردم استان فقط برای ۳ ماه به هیچ متکدی و موسسه خیریه‌ای که در خیابان‌ها مشغول به جذب حمایت مردم هستند کمک نکنند، متکدیان پا به فرار گذاشته و از استان ما مهاجرت می‌کنند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس اظهار داشت: این اداره کل در حال حاضر با تحت پوشش قرار دادن ۲۹۷ هزار زن بی‌سرپرست و سرپرست خانوار و مرد از کار افتاده از محل کمک‌های مردمی و اعتبارات دولتی، خدماتی را در زمینه‌های اشتغال، مسکن و... به افراد نیازمند ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه ما امانتدار مردم هستیم نه خزانه‌دار گفت: کمک‌های مردمی به این نهاد تا آخرین ریال صرف انجام اموری مطابق با نیات خیرین و نیک اندیشان می‌شود. به گفته اللهیاری، تاکنون از محل جمع آموری صدقات مردم برای صد‌ها دختر در آستانه ازدواج جهیزیه تهیه شده و صد‌ها بیمار مداوا شده‌اند. وی در پایان رسالت کمیته امداد را تبدیل کمک‌های خرد به کمک‌های کلان اعلام کرد.

خبرجنوب

نظرات بینندگان