کد خبر: ۳۰۹۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۴ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۱

مسجد حضرت امیر نباید به دست هندی ها بازسازی شود

حسین صادق عابدین گفت:جای تاسف است كه برخی جاها و مكان در عراق به دست هنرمندان سایر كشورها بازسازی شود از جمله بازسازی مسجد حضرت امیر كه نباید به دست هندی ها بازسازی شود.

به گزارش شیرازه، استاندار فارس در همایش بزرگ ستاد بازسازی عتبات عالیات در منطقه جنوب كشور در شیراز با بیان اینكه هر انسانی ویژگی خاص خود را دارد افزود: هنر فارس از جذابیت بالایی برخورد دار بوده و قابل انكار نیست.

وی بیان كرد: مدت زیادی است كه ستاد عتبات عالیات در عراق فعالیت می كند و باید به سمتی پیش برویم كه كارهای ماندگاری انجام شود.

صادق عابدین اظهارداشت: جای تاسف است كه برخی جاها و مكان در عراق به دست هنرمندان سایر كشورها بازسازی شود از جمله بازسازی مسجد حضرت امیر كه نباید به دست هندی ها بازسازی شود.

استاندار فارس با بیان اینكه مكان ها و حرم های مطهر در عراق برای ما معنویت خاصی دارد افزود: اگر بازسازی حرم های مطهر در عراق توسط هنرمندان دیگر كشورها انجام شود فضایی را كه ایجاد می شود آن حریم معنوی كه مابه دنبال آن هستیم تداعی نمی كند.

وی اضافه كرد: در این جهت باید فرصت ها را غنیمت شمرد و به گونه ای تلاش كرد كه بتوان اثری ماندگار از فارس و ایران بماند كه توانمندی های علمی، اقتصادی و مالی و عشق و علاقه مردم این شرایط را فراهم كرده است.

صادق عابدین ادامه داد: بعد از دوران صفویه این عشق به محبین به اهل بیت(ع)وجود داشت كه فقط به قصد زیارت و نه خدمت به عتبات عالیات بروند.

وی بیان داشت: خدا را شاكریم كه به دست خود ظالمان وجود منحوس صدام از روی زمین پاك شد و فرصتی بسیار مغتنم برای شیعیان و عاشقان به اهل بیت(ع) به وجود آمد.

صادق عابدین گفت: همه تلاش وهابیت آمریكا و عربستان این است كه بین دو كشور شیعه عراق و ایران فاصله بیندازند.

این همایش با حضور استان های فارس، یزد، كرمان، خوزستان، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و كهگیلویه و بویر احمد به میزبانی شیراز برگزار شد

ایرنا

نظرات بینندگان