کد خبر: ۳۰۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۳ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۱

قادری: به وضعیت واحدهای نیمه تعطیل رسیدگی شود

عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت:استفاده حداکثری از ظرفیت واحدهای تولیدی سبب تسهیل در فضای کسب وکار در کشور شود وبه وضعیت واحدهای نیمه تعطیل رسیدگی شود.

به گزارش شیرازه به نقل ازخانه ملت،جعفر قادری گفت: بهتر است برای جبران قدرت خرید مردم اقدام کرد واقتصاد را در حالت تثبیت شده ای قرار داد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی  با تاکید بر اینکه با اجرای درست سیاست های اقتصادی تولیدو اشتغال رونق می گیرد و تورم کاهش می یابد در این باره که واحد های تولیدی توان پرداخت حقوق بالا به کارگران را ندارند اظهارداشت: در این راستا رونق اقتصادی باید افزایش یابد و در اجرای سیاست های اصل ۴۴ تلاش شود .

وی تصریح‌کرد:استفاده حداکثری از ظرفیت واحدهای تولیدی سبب تسهیل در فضای کسب وکار در کشور شود وبه وضعیت واحدهای نیمه تعطیل رسیدگی شود.

قادری در ادامه درخصوص واردات طلا از ترکیه افزود: شاید بخشی از واردات برای پاسخگویی به تقاضای سفته بازی در بازار داخلی باشد.

عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی  با تاکید بر این که نقدینگی بهتر است به سمت تولید سوق داده شود نه بازارسفته بازی ارز و طلا در خصوص تعلل در اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز گفت: لازمه پایین نگه داشتن نرخ ارز تزریق حجم زیاد ارز به بازار است که چنین امکانی وجود ندارد و نه به صلاح است ضمن اینکه تثبیت نرخ ارز در قیمت بالا  نیز به صرفه نیست.

وی با بیان اینکه نرخ پایین ارز برای واردات و نرخ بالای ارز برای تقویت صادرات لازم است گفت: باید بر واردات کالا با ارز پایین نظارت شود تا با نرخ پایین آن کالا به بازار عرضه شود.

به گفته قادری تا زمانی که سفته بازی از بازار خارج نشود دوگانگی نرخ ارز بر بازار حاکم است.

نظرات بینندگان