کد خبر: ۳۰۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷:۲۳ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۱

شیراز صاحب نخستین خیابان با پوشش سنگ‌فرش میشود

شهردار شیراز گفت: پروژه خیابان 9 دی شیراز در مهر ماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش شیرازه،علیرضا پاک‌فطرت دیروز در حاشیه بازدید از پروژه کنارگذر و خیابان 9 دی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با اجرای تملک اراضی مورد نظر و با شروع به کار پیمانکار پروژه خیابان 9 دی شیراز در مهرماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار شیراز افزود: با افتتاح این پروژه شیراز صاحب نخستین خیابان با پوشش سنگ‌فرش می‌شود.

وی گفت: برای اجرای این پروژه نیازی به تخریب خانه‌های میراثی نیست و هیچ آثار تاریخی در طول مسیر تخریب نمی‌شود.

پاک فطرت ابراز داشت: برای زیرسازی این پروژه نیز شهرداری به گونه‌ای عمل می‌کند که ابزارها و وسایل باعث آسیب رساندن به آثار تاریخی نشوند.

وی در ادامه از اختصاص 15 میلیارد تومان اعتبار توسط استانداری فارس به تکمیل این پروژه خبر داد و بیان کرد: با اختصاص این اعتبار قرار شده است اداره راه و شهرسازی امور مربوط به تخریب‌ها را انجام دهند.

شهردار شیراز گفت: کار تملک با شهرداری است اما عملیات تخریب را سازمان راه و شهرسازی انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: سال گذشته که پروژه را کلنگ زدیم اعلام کردیم اگر اعتبارات دولتی به این پروژه اختصاص داده شود پروژه تا پایان سال 91 به بهره‌برداری می‌رسد و اگر اعتبارات دولتی در نظر گرفته نشود پروژه پنج ساله تمام می‌شود.

پاک فطرت افزود: سال گذشته 5 میلیارد تومان و امسال 15 میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه مهم هزینه شده است و در صورت نیاز شهرداری این آمادگی را دارد که باز نیز تامین اعتبار کند.

وی در پایان در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اجرای این پروژه توسط دستگاه‌های دیگر تصریح کرد: شهرداری حاضر است اجرای این پروژه را به هر دستگاه مدعی با اعتبارات لازم بدهد اما بعید می‌دانم دستگاهی بتواند این پروژه را با این کیفیت و در مدت زمان محدود تکمیل کند.

شهردار شیراز ضمن بازدید از پروژه کنارگذر 9 دی شیراز به طراحان و کارشناسان طرح و تیم اجرایی تذکرهای لازم را گوشزد کرد و خواستار تسریع در اجرای پروژه شد.

این پروژه، مصوبه شورای‌ عالی شهرسازی و معماری ایران بوده که در تهران تصویب شده و فقط مسئولیت اجرای آن به‌ عهده شهرداری شیراز است.

 

فارس

نظرات بینندگان