کد خبر: ۳۱۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۲ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۱

خدائیان؛ دل ما از گفتن بسیاری از مطالب خون است!

دل ما از گفتن بسیاری از مطالب خون است ، از بس خواهش كردیم و هیچ مسوولی با ما همراهی نكرد ، خیلی از مسوولان در این زمینه مسوولیت دارند اما یا می گویند مسوولیت نداریم یا می گویند اعتبار نداریم.

به گزارش شیرازه به نقل از ایرنا دكتر ذبیح الله خداییان افزود: آویزان كردن لاشه گوسفندانی كه ذبح شده اند و در شهرها یا در مسیر رسیدن به شیراز به فروش می روند ولی نظارتی بر ذبح آن نیست از جمله این صحنه های ناخوشایند و ناهنجار است .

وی اضافه كرد : آیا تا كنون مسوولانی كه باید بر این كار نظارت كنند از خود پرسیده اند مسوولیت بیماری هایی كه با فروش و مصرف این گوشت ها به مردم و جامعه منتقل می شود با كیست ؟

وی ادامه داد : هزاران آلودگی ، گرد و خاك ، مگس و دیگر موارد بر این لاشه های ذبح شده می نشیند و آلودگی را منتقل می كند اما مردم به راحتی آن را می خرند و مصرف می كنند و هیچ نظارتی هم بر موضوع نمی شود.

رییس كل دادگستری استان فارس گفت : نمونه دیگر، دفن غیر بهداشتی زباله ها در حاشیه بعضی از شهرهای استان فارس است ، روزانه صدها و هزاران پرنده و حشرات و جانوران موذی درمكان هایی كه این زباله ها به حال خود رها شده اند پرسه می زنند ، این حیوانات ممكن است به شهرها و روستاها بیایند و آلودگی را بین مردم سرایت دهند .

خداییان اضافه كرد : چه بسا زباله هایی كه از درمانگاه ها یا مطب پزشكان و بیمارستان ها بین زباله های شهری وجود داشته باشد كه در این صورت احتمال خطر و سرایت آلودگی واقعا اسفناك است.

رییس كل دادگستری استان فارس گفت : یكی دیگر از جلوه هایی كه در شیراز و دیگر شهرها به وفور دیده می شود ، آوارگی معتادان ولگرد است ، چرا ما نباید اردوگاه مناسب برای این معتادان داشته باشیم ؟ چرا این افراد باید در كوچه و بازار و سطح شهر پرسه بزنند و هیچ دستگاهی وظیفه خود نداند كه آنان را ساماندهی كند؟

رییس كل دادگستری استان فارس گفت : اگر كسانی ادعا می كنند كه معتادان ولگرد باید در زندان نگهداری شوند من اعلام می كنم كه زندان جایی برای نگهداری این افراد ندارد ، زندانی كردن معتادان ولگرد مقدرو نیست ، مثل اغلب شهرهای بزرگ شیراز هم باید اردوگاه مناسب برای درمان و بازپروری معتادان داشته باشد.

خداییان اضافه كرد : دل ما از گفتن بسیاری از مطالب خون است ، از بس خواهش كردیم و هیچ مسوولی با ما همراهی نكرد ، خیلی از مسوولان در این زمینه مسوولیت دارند اما یا می گویند مسوولیت نداریم یا می گویند اعتبار نداریم.

رییس كل دادگستری استان فارس گفت : خودمان را در برابرمردم مسوول و خادم بدانیم ، مسوول به معنی ریاست كردن و شانه از زیر بار مسوولیت خالی كردن نیست ، هر كسی باید بیاید و قسمتی از كار را بگیرد تا معضل ومشكل استان فارس حل شود.

وی ادامه داد : اخیرا درشهرهای بزرگ كشور ایجاد پنج اردوگاه درمان و نگهداری اجباری معتادان خیابانی به تصویب رسیده اما متاسفانه شیراز در ردیف این شهرها نیست ، چرا ایجاد این اردوگاه ها برای شهرهایی كه وضعیت بهتری از نظر معتادان خیابانی دارند باید به تصویب برسد اما برای شیراز این موضوع جدی گرفته نشود

نظرات بینندگان