کد خبر: ۳۱۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۲ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱

اجاره نشینی بيش از يك سوم خانوارهای شهری فارس

مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: متوسط درصد اجاره‌نشینی خانوارهای شهری این استان 35 درصد بوده و هدف مسکن مهر تامین مسکن اقشار اجاره‌نشین دهک‌های درآمدی یک تا پنجم است.

به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی وزارت راه وشهرسازی،هوشنگ عشایری دوشنبه در بازدید از پروژه‌های مسکن مهر شهرستان مرودشت با ارائه آماری از وضعیت مسکن در این شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در مناطق شهری این شهرستان 31 هزار و 645 خانوار زندگی می‌کنند که با وجود 26 هزار و 938 واحد مسکن، شاهد کمبود 4هزار و 707 واحد مسکن هستیم.

قائم مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس ادامه داد: مسکن مورد نیاز در شهرستان مرودشت در افق 1405 سالانه 2 هزار و 110 واحد مسکونی بوده که در کل 42 هزار و 197 واحد مسکونی در 20 سال آینده است، بنابراین نیاز سالانه مسکن در شهرستان مرودشت معادل 2 هزار و 110 واحد مسکونی برآورد می‌شود.

وی با بیان این که نیاز سالانه مسکن مرودشت 2 هزار و 110 واحد است، تصریح کرد: در این شهرستان کل نیاز سالانه پنج دهک اول درآمدی یک‌هزار و 55 واحد و مسکن مهر مورد نیاز برای این پنج دهک 379 واحد در سال است.

عشایری اضافه کرد: در شهر مرودشت نیز کل نیاز سالانه به مسکن یک‌هزار و 950 واحد است که نیاز پنج دهک اول درآمدی 975 واحد و مسکن مهر مورد نیاز برای این پنج دهک 335 واحد برآورد می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به یکی از پروژه‌های مسکن مهر مرودشت که به صورت 100 درصد صنعتی اجرا شده است اشاره کرد و گفت: تولید در شرایط کنترل شده، امکان موازی‌کاری و افزایش سرعت در عملیات اجرایی، کیفیت قابل کنترل و حق انتخاب قبل از اجرا از جمله مزایای صنعتی‌سازی ساختمان است.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس ادامه داد: سبک‌سازی، مقاوم‌سازی، صرفه‌جویی در مصالح، مصرف بهینه انرژی در دوران ساخت و بهره‌برداری، کاهش دوره ساخت و در نتیجه کاهش هزینه‌های ساخت و افزایش عمر و کیفیت ساختمان و قطعات و اجزای آن از دیگر مزایای قابل توجه و پر‌ اهمیت این شیوه از ساختمان‌سازی است.

وی ابراز داشت: بر خلاف این که برخی تصور می‌کنند صنعتی‌سازی به نوعی مصنوعی‌سازی است اما این‌گونه نیست و در این روش قطعات و اجرای ساختمان به صورت کارخانه‌ای تولید می‌شود که به طور انبوه و بر اساس استانداردهای لازم و با رعایت موازین توسعه پایدار انجام می‌گیرد.

قائم مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس در پایان با بیان این که متوسط درصد اجاره‌نشینی خانوارهای شهری این استان 35 درصد است، تصریح کرد: هدف مسکن مهر تامین مسکن اقشار اجاره‌نشین دهک‌های درآمدی یک تا پنجم است.

نظرات بینندگان