کد خبر: ۳۱۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱

اراده اسراي فلسطيني بر اشغالگران صهيونيست پيروز شد

اسرای فلسطینی پس از حدود چهار هفته اعتصاب غذا توانستند به بخش زیادی از خواسته های خود برسند که امضای موافقت‌نامه با اداره زندانهای رژیم صهیونیستی نتیجه عملی این اعتصاب غذا بود .

منابع اسرائیلی و فلسطینی گفتند بر اساس این موافقت نامه اعتصاب غذای اسرای فلسطینی در زندان عسقلان پایان خواهد یافت .
عماد عمید خبرنگار شبکه المنار در نوار غزه در گزارشی گفت : اعتصاب غذای فلسطینیان در زندانهای اشغالگران پس از بیست و هشت روز گرسنگی و رنج و سختی پایان یافت و به همراه آن اعتصاب غذای اسیران آزاد شده و بستگان آنان در چادر اعتصاب در شهر غزه نیز پایان یافت .
فلسطینیان پس از انتشار خبر این توافق صدای الله اکبر سر دادند .
پدر یکی از اسرای فلسطینی در زندانهای رژیم صهیونیستی که در این اعتصاب غذا شرکت کرده بود گفت :« ما احساس بسیار خوبی داریم. من در بیرون زندان و پسرم در زندانهای اشغالگران اسرائیلی اعتصاب غذا کرده بودیم امروز بزرگترین پیروزی برای ما و همه اسرای دلاور است».
سامی ابوزهری سخنگوی جنبش حماس نیز گفت :« ما به یک دستاورد و پیروزی بزرگ دست یافته ایم اسرای فلسطینی با این پیروزی یک دستاورد بزرگ برای ملت فلسطین به ارمغان آورده‌اند و این دستاورد ادامه دستاورد آزادی صدها اسیر فلسطینی در قبال آزادی گلعاد شالیط نظامی به اسارت درآمده رژیم صهیونیستی در نوار غزه بود. اسرای فلسطینی با اعتصاب غذای نامحدود و با وجود گرسنگی و سختی توانستند به بخشی از خواسته های خود برسند ».
عید گفت شادی سراسر غزه را پس از آنکه اسرای فلسطینی به بیشتر خواسته های خود رسیدند فراگرفت .
یزید الحویحی کمیسیر جنبش فتح در غزه گفت :« مسئله ملاقاتها ظرف سی روز آغاز خواهد شد. بازداشت اداری نیز بر اساس نظم و قانون خواهد بود نه بر اساس دیدگاه افسر اطلاعاتی . مسائل زیادی وجود دارد که به جای آنکه اداره زندانهای اسرائیل به آنها رسیدگی کند سازمان امنیت داخلی اسرائیل (شاباک) بر این مسائل نظارت می کند».
طاهر نونو سخنگوی دولت حماس گفت :« ملت فلسطین و اسرای فلسطینی در این نبرد پیروز شدند .اراده ملت فلسطین بر اراده زندانبان اسرائیلی و اشغالگران پیروز شد ».
این موافقت نامه پس از میانجیگیری مصر و پایداری و همچنین حمایت گروههای فلسطینی و وحدت در بین رهبران جنبش اسرا امضا شد .
عید گفت اسرای فلسطینی توانستند بر اراده زندانبان اسرائیلی غلبه پیدا کنند و پس از بیست و هشت روز به بیشتر خواسته های خود برسند . این خواسته ها زندگی شرافتمندانه را برای آنها تضمین می کند تا زمان آزادی آنان برسند و امیدوارند این آزادی به لطف مبارزان فلسطینی نزدیک باشد .

انتهای پیام/20

نظرات بینندگان