کد خبر: ۳۱۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۷ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۱

پاسخ مدیرعامل سازمان ترافیك شهرداری شیرازبه انتقادنقیب زاده

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیك شهرداری شیراز گفت: با ایمن سازی معابر شهری در پیشگیری از وقوع حوادث رانندگی و حفظ جان شهروندان كوشا هستیم.

به گزارش شیرازه، علی مصلی نژاد افزود: اولویت سازمان حمل و نقل و ترافیك شهرداری شیراز در سال جاری شناسایی نقاط حادثه خیز در معابر شهری و ایمن سازی برای پیشگیری از حوادث است.

وی اظهارداشت: ایمن سازی بلوار جمهوری اسلامی باتوجه به شرایط توپوگرافیك و اختلاف سطح باندهای شمالی و جنوبی در بسیاری از قسمتهای بلوار و همچنین وجود قوس های تند در طول مسیر به طور جدی درحال انجام و پیگیری است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیك شهرداری شیراز با اشاره به هماهنگی با كارشناسان مرتبط و پلیس راهور درخصوص استفاده از گاردریل های سپری رنگی گفت: این گاردریل ها بدلیل بازتاب مناسب نور و قدرت بازدارندگی در ایمن سازی معابر مناسب است.

وی افزود: گاردریلهای كابلی باتوجه به تردد خودروها، دوچرخه و موتورسیكلت و بررسی تصادفات ، وسیله مناسبی برای ایمن سازی معابر شهری نیست.

مصلی نژاد یادآورشد: نصب جداكننده های فیزیكی بتنی نیز از جمله مواردی است كه باتوجه به هماهنگی های صورت گرفته و براساس مصوبات كمیته ایمنی سازمان حمل و نقل و ترافیك شهرداری شیراز و شورای ترافیك استان در راستای نظم دهی و جلوگیری از برخورد خودروها از مقابل در برخی معابر شهری انجام شده است.

وی با بیان اینكه هدف در ایمن سازی معابر زیباسازی شهری نیست، گفت: تامین امنیت جانی شهروندان وظیفه ذاتی سازمان ترافیك است و تاثیر ایمن سازی های انجام شده با كاهش تصادفات نمایان شده است.

 

لازم به ذکراست نقیب زاده رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر شیراز روز دوشنبه گفته بود،جداسازی مسیرهای رفت و برگشت در خیابان‌ها با المان‌های پلاستیکی و مدرن میسر است و نباید رویه‌ای در مدیران شهری شکل گیرد که خواستار دیوار‌کشی برای ایجاد قانون باشند.در شیراز شاهد هستیم که با استفاده از نیوجرسی‌های بتونی هر مسیری را تفکیک می‌کنند برای اینکه کسی نتواند این بلوک‌های سنگین وزن را جا به جا کند در حالی که در مسیرهای جاده‌ای و بیرون شهری با یک خط کشی ساده جداسازی انجام می‌شود.

نظرات بینندگان