کد خبر: ۳۱۲۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۳ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۱

درج نام فلسطين بر روي برخي از محصولات رژيم صهيونيستي

آفريقاي جنوبي روي برخي از محصولات رژيم صهيونيستي نام فلسطين را قيد مي کند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت بازرگانی و صنعت آفریقای جنوبی اعلام کرد قصد دارد روی برخی از محصولاتی که از مناطق اشغالی فلسطین وارد می شود، با الصاق برچسب هایی، نام فلسطین را قید کند.

اين وزارتخانه اعلام کرد مردم باید بدانند که آفریقای جنوبی اسرائیل را در درون مرزهایی که در سال 1948 در سازمان ملل متحد پذیرفته شده است، به رسمیت می شناسد.

وزارت بازرگانی و صنعت آفریقای جنوبی افزود در واقع قانون حمایت از مصرف کننده اقتضا می کند که به طور دقیق محلی که یک محصول در آنجا تولید شده است، قید شود، به طور مثال روی محصولی که در بوردوی فرانسه تولید شده است، نمی توان روی آن محصول بروتانی فرانسه را قید کرد. در صورتی که مسئله فلسطین و اسرائیل به میان آید، یک محصول اسرائیلی باید در داخل اسرائیل درون مرزهای 1948 تولید شود، بنابراین کالاها و سبزیجاتی که از مناطقی واقع در سرزمین های سایر کشورهای عربی که اسرائیل اشغال کرده است، به عمل می آید، به اعتقاد آفریقای جنوبی بهتر است روی آنها محصول فلسطین یا سرزمین های اشغالی فلسطین قید شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه اسرائیل در واکنش به این اقدام آفریقای جنوبی، آن را "راهکاری کاملا نژادپرستانه" ارزیابی و تصریح کرد در روزهای آینده سفیر آفریقای جنوبی در اسرائیل به وزارت امور خارجه رژيم اسرائیل احضار خواهد شد.

نظرات بینندگان