کد خبر: ۳۱۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۱ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۱

نماینده مردم اقلید : دولت به بی‌اعتماد کردن جامعه دامن نزند

عضو کمیسیون عمران مجلس،گفت:دولت نباید با اعلام وعده ساخت ۲ و نیم میلیون واحد مسکونی که برای ساخت آنها حداقل ۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات لازم است به بی‌اعتماد کردن جامعه دامن بزند.

ابوالقاسم رحمانی در گفت‌وگو با خانه ملت، با بیان اینکه دولت باید وعده‌هایی بدهد که قابل تحقق باشد و تا حد امکان بتواند آنها را عملی کند، اظهار داشت: دولت باید سیاست‌های منطقی‌تری در زمینه کنترل اجاره‌بها به خصوص در ماه‌های جابه‌جایی  دنبال کند.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: نه اینکه با اعلام وعده ساخت ۲ و نیم میلیون واحد مسکونی که برای ساخت آنها حداقل ۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات لازم است به بی‌اعتماد کردن جامعه دامن بزند.

وی میزان عرضه وتقاضای مسکن برافزایش قیمت‌ها را‌‌‌ تاثیرگذاردانست و گفت: زمانی که میزان عرضه واحدهای مسکونی کمترازتقاضای جامعه باشد قیمت واحدهای مسکونی افزایش پیدا می‌کند، از سوی دیگر سرمایه‌های سرگردان و نقدینگی جامعه پس از نابه‌سامانی در بازارسکه و ارز، به سمت بازار مسکن سرازیر شده است.

رحمانی تصریح کرد: بازار ملک نیز مانند سایر بازارها نیازمند ساماندهی است و تا زمانی که ‌این ساماندهی اتفاق نیفتد، نمی‌توان انتظار ‌ایجاد تعادل داشت.

نماینده مردم اقلید در مجلس با توضیح اینکه مسکن مهرنیازاقشارمتوسط و بالای جامعه برای مسکن را تامین نمی کند افزود: ‌این افراد با ورود به بازاراجاره وبه دلیل برخورداری از بنیه مالی قوی‌تر شرایط مساعدی را برای افزایش قیمت‌ها فراهم می‌کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس هشتم،  مدیریت تنش‌های روانی ناشی از تحریم‌های اقتصادی کشور از سوی مجامع بین‌المللی را یکی از مهم‌ترین اولویت‌هادر افزایش قیمت دانست و تصریح کرد: افزایش قیمت‌ها تنها شامل اجاره بها نمی‌شود، بلکه ‌این افزایش در سایر بخش‌های اقتصادی نیز تاثیرگذار بوده است.

نظرات بینندگان