کد خبر: ۳۱۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۱

با این نحوه اجرای طرح محدوده ترافیک، مخالفم

زین العابدین عرب با انتقاد از نحوه اجرای این طرح گفت: در کلیات این طرح و ضرورت اجرای آن هیچ شکی نیست اما این طرح 50 درصد مشکل دارد.

به گزارش شیرازه به نقل از خبرجنوب،رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز با انتقاد از نحوه اجرای این طرح گفت: در کلیات این طرح و ضرورت اجرای آن هیچ شکی نیست اما این طرح 50 درصد مشکل دارد. وی افزود: اگر می خواهیم کاری کنیم که مردم با وسیله شخصی خود به مرکز شهر نیایند و از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده کنند باید زیرساخت های آن را فراهم کنیم.

عرب با انتقاد از برخی نرخ گذاری ها در زمینه مجوزهای ورود به محدوده ترافیکی شیراز نیز گفت: نرخ ورود به محدوده ترافیکی در تهران با 15 میلیون نفر جمعیت پس از چند دهه از اجرای این طرح نباید 12 هزار تومان باشد و در شیراز نیز با داشتن یک و نیم میلیون نفر جمعیت نباید در گام اول نرخ مجوز ورود به محدوده ترافیکی 10 هزار تومان تعیین شود.

وی تاکید کرد: نباید در ابتدای اجرای این طرح این میزان نرخ مصوب شود بلکه این طرح باید آرام آرام اجرا شود تا با شکست مواجه نشود.

عرب گفت: من با این نحوه اجرای طرح مخالفم و معتقدم این طرح کارشناسی نشده و تنها یک کپی برداری از طرح محدوده ترافیکی تهران است که هنوز کامل هم نشده!

وی افزود: وقتی نرخ ورود به محدوده ترافیکی را 10 هزار تومان تعیین می کنیم راننده خودرو شخصی که تنها راه تامین معیشت او و خانواده اش مسافرکشی است و روزانه 20 هزار تومان درآمد دارد نمی تواند 10 هزار تومان از درآمدش را صرف دریافت مجوز ورود به محدوده کند.

این عضو شورای شهر گفت: اعضای شورای شهر در زمینه نرخ گذاری مجوزهای ورود به محدوده ترافیکی تند رفتند و من نیز حتی در اعتراض به این کار جلسه شورا را ترک کردم اما برای حفظ آبروی شورا بازگشتم.

آنها حتی قصد داشتند نرخ ورودی را به 15 هزار تومان هم برسانند که جلوی آن گرفته شد و در نهایت با مجوز ورودی 10 هزار تومان برای هر روز ورود به محدوده ترافیکی شیراز موافقت شد.

وی در خصوص سهمیه دادن به خانواده شهدا برای صدور مجوز ورود به محدوده نیز گفت: شأن و جایگاه خانواده شهدا و ایثارگران بالاتر از این است و جا داشت این کار به نحو بهتری انجام می شد.

نظرات بینندگان