کد خبر: ۳۱۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۳ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۱

آیا مسئولین برای خدمت از اتومبیل شخصی استفاده می‌کنند؟!

اقدام شورای شهر شیراز در رایگان اعلام کردن تردد یک ساله در محدود ترافیک برای اعضای خود، بیشتر از آن‌که تعجب برانگیز باشد، از قضا کاملا قابل انتظار هم بود.

شیرازه - در خبرها آمده بود که بر اساس تصمیم اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، خودروهای شخصی اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در سال اول به صورت رایگان در محدوده طرح ترافیک اجازه تردد خواهند داشت. این مصوبه که با تعجب برخی سایت‌های استانی همراه شده بود، اما به نظر کاملا قابل انتظار بوده است. چه انتظار دیگری می‌توان از شورایی داشت که در آن هدف 90 مصوب می‌شود؟ تاکید بر هدف 90 به این دلیل است که یک نظام فکری خاص را نشان می‌دهد. نظام فکری ای که معتقد است اگر پولی تحت عنوان مالیات یا عوارض یا هر چیز دیگری از شهروندان مناطق مرفه نشین شیراز  گرفته شود، باید برای همان مناطق به اصطلاح بالاشهر هزینه شود. این درحالی است که در نظام فکری اسلام، باید از اقویا پول گرفته شود و برای فقرا و مستضعفین هزینه شود تا توسعه شهری یکدست به پیش رود.

 

حال چه انتظاری است از کسانی که هدف 90 را به تصویب رسانده اند؟ آیا می شود انتظار داشت که بگویند نه! ما هم مثل باقی مردم برای تردد از محدوده طرح ترافیک باید هزینه‌ای بدهیم؟

 

اما می‌توان از آنان یک سوال جدی پرسید و آن‌هم این که مگر این اعضای محترم با اتومبیل شخصی به دنبال کارهای مرتبط با شورا می‌روند که چنین تصمیمی گرفته‌اند؟ البته این سوال را باید از اعضای شورا در خصوص افراد زیر هم پرسید چرا که شورای برای آنان هم همین تصمیم را گرفته است: نمایندگان مجلس، ائمه جمعه شهرستان ها، فرمانداران، شهرداران شهرهای استان، روسای شوراهای اسلامی شهرستان ها، روسای دادگاه های شهرستان ها اعضای شورای تامین شهرستان .

 

اگر واقعا افراد فوق برای انجام امور اداری و بازرسی‌ها و مسائلی از این دست، از اتومبیل شخصی استفاده می‌کنند، می‌توان گفت تصمیم شورای شهر درست بوده است اما آیا واقعا این‌گونه است؟

 

نظرات بینندگان