کد خبر: ۳۱۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۶ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۱

شوراي حفاظت از منابع آب استان فارس تشكيل جلسه داد

شوراي حفاظت از منابع آب استان فارس با حضور سرپرست معاونت برنامه ريزي استانداري فارس، تشكيل جلسه داد.

به گزارش شیرازه، روابط عمومي و امور بين الملل استانداري فارس، مهندس محسن اردكاني در اين جلسه با اشاره به اين كه وجه غالب اشتغال در استان فارس، كشاورزي است، اظهارداشت: شوراي حفاظت از منابع آب استان فارس، به دليل تاثير ويژه اي كه در فعاليت هاي اقتصادي و اشتغال استان دارد، از اهميت به سزايي برخوردار است و بايد به صورت منظم و با اهتمام خاص همه اعضاء، برگزار شود.

وي خواستار ارائه دستور العمل هاي مطالعه شده و مشخص از طرف دبيرخانه اين شورا شد و افزود: كارشناسان اين شورا بايد با ارائه پيشنهادات علمي، راه را براي تصميم گيري هاي كلان استاني در زمينه حفاظت از منابع آب استان فارس، هموار كنند.

سرپرست معاونت برنامه ريزي استانداري فارس با تاكيد بر مشاركت همه دستگاه هاي ذيربط در فرآيند تصميم گيري در اين شورا، گفت: براي محافظت مطلوب از منابع آب استان، همه دستگاه هاي اجرايي بايد متعهد به اجراي مصوبات اين شورا باشند و براي تحقق اين هدف بايد همه امكانات استان، بسيج شود.

مهندس اردكاني بر جمع بندي و ارائه نظرات كارشناسي اين شورا در خصوص وضعيت ويژه استان فارس در زمينه منابع آب به مراجع ذيصلاح كشوري، تاكيد كرد و اظهار داشت: آب براي كشاورز، حكم شير براي نوزاد را دارد و تنها در صورت طراحي راه حل هاي جايگزين در اشتغال و كشاورزي، مي توان از منابع استان، حفاظت كرد.

وي خواستار توجه جدي سازمان جهادكشاورزي به روش هاي تغيير الگوي كشت در استان فارس شد و بيان داشت: در مناطقي كه وضعيت منابع آب به شرايط بحراني رسيده است بايد رويكرد اشتغال را تغيير داده و به سمت صنايع سوق دهيم تا آب كمتري مصرف شود.

سرپرست معاونت برنامه ريزي استانداري فارس با اشاره به اين كه افراد متعددي در استان، تقاضاي سرمايه گذاري در زمينه صنايع را دارند، گفت: بايد با نگاه جديدي به سرمايه گذاري در صنايع استان به ويژه صنايع تبديلي مرتبط با كشاورزي، نگاه كنيم زيرا از اين طريق مي توان تخريب منابع آب را كاهش داد.

گفتني است در اين جلسه، وضعيت منابع آب استان فارس و روش هاي حفظ و تقويت اين منابع، مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

انتهای پیام/20

نظرات بینندگان