کد خبر: ۳۱۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۱ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۱

ويژگي‌هاي رييس مجلس نهم از دید قادری

نماينده مردم شيراز و عضو اصولگرايان مجلس هشتم، دفاع از شان و اقتدار مجلس و تبعيت از ديدگاه‌ها و چارچوب‌هاي مقام معظم رهبري را از جمله ويژگي‌هاي مهم رييس مجلس نهم عنوان كرد.

به گزارش شیرازه،جعفر قادري در گفت‌وگو با ايسنا، داشتن تجربه، اشراف و تسلط به آيين‌نامه داخلي، قانون اساسي و قوانين عادي مصوب مجلس در كنار آگاهي از ساز و كار قانونگذاري را به عنوان ويژگي‌هاي رييس مجلس آينده برشمرد و گفت: در اين بين داشتن اعتبار و جايگاه بين نمايندگان براي مديريت سلايق و تفكرات و ديدگاه‌هاي سياسي متفاوت نيز اهميت ويژه‌اي دارد.

وي با بيان اينكه جهت‌گيري و سمت و سوهاي كلي مجلس بايد در جهت اهداف و آرمان‌هاي نظام و انقلاب باشد، گفت: براين اساس رييس مجلس نهم بايد در عين حفظ اقتدار، شان و جايگاه مجلس بعد نظارتي بهارستان را به عنوان بخشي از برنامه‌هاي كاري خود در نظر داشته باشد.

منتخب مردم شيراز در مجلس نهم، دفاع از شان و اقتدار مجلس را يكي از ويژگي‌هاي مهم رييس اينده مجلس عنوان و خاطرنشان كرد: در اين بين رييس مجلس نهم بايد از هرگونه ايراد و اشكال مصون باشد تا بتواند اشكالات و ايرادات دستگاه‌هاي اجرايي به موقع تذكر دهد و در اين راه با داشتن قاطعيت لازم و وظيفه نظارتي خود، عمل كند.

قادري با بيان اينكه جهت‌گيري‌هاي سياسي رييس مجلس نهم بايد در راستاي تبعيت از مقام معظم رهبري باشد، افزود: پذيرش ديدگاه‌ها و چارچوب‌هاي سياست‌هاي كلي و داشتن ديدگاه سياسي در خط انقلاب و نظام امري مهم براي رييس بهارستان به شمار مي‌آيد.

وي تاكيد كرد كه تعداد آراي به دست آمده، ملاك مهمي براي انتخاب رييس نيست.

نظرات بینندگان