کد خبر: ۳۱۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۱

از نمایندگان فارس به شدت گلایه مندم!

حجت الاسلام عبدالرضا خوشنویس گفت:تاكنون هیچیك از نمایندگان در راستای اجرایی شدن و به ثمر رسیدن این اصل گامی برنداشته اند.

به گزارش شیرازه به نقل از ایرنا، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منكر استان فارس درباره قانون امربه معروف و نهی از منکر گفت: اصل هشتم قانون اساسی در زمان رای گیری در خبرگان قانون اساسی 93 درصد رای را به خود اختصاص داد.

حجت الاسلام عبدالرضا خوشنویس افزود: این اصل جز محبوب ترین اصول قانون اساسی به حساب آمد و بسیار مورد تاكید قرار گرفت.

وی ادامه داد: اصل هشتم قانون اساس سه بخش عمده ، امر ونهی مردم به یكدیگر ، امر و نهی مردم به دولت و امر و نهی دولت به مردم را مد نظر داشت و در واقع ماموریت اصلی بر عهده مردم قرار گرفت.

وی اضافه كرد: دولت در این اصل نقش حمایتی ، هدایتی و سیاستگذاری را داشت و باید زمینه اجرای آن را فراهم می كرد.

بگفته وی ، اصل هشتم قانون اساسی سرنوشت غمناكی را در دوره های مختلف مجلس شورای اسلامی تجربه كرده و مورد بی اعتنایی و بی توجهی قرار گرفته است.

خوشنویس گفت: این قانون حتی در حد قوانین و لوایحی كه برای حذف عوارض از كنسرو لوبیا یا لایحه استرداد مجرمین بین ایران و بلاروس در مجلس راه باز كرد ، پیرامون آنها بحث و گفت و گو انجام شد و به نتیجه رسید ، ارزش نیافته است.

وی افزود: در مجلس ششم ، اصل هشتم قانون اساسی به گونه ای مورد حمایت قرار گرفت اما چنان سخیفانه با آن برخورد شد كه گویی از این اصل به نفع گرایشهای سیاسی خود بهره برداری كردند.

وی بیان داشت: در دولت نهم ستاد احیای امر به معروف و نهی از منكر طرحی را به دولت پیشنهاد كرد و پس از ماهها این طرح تبدیل به لایحه شد و به مجلس ارائه گردید .

خوشنویس اظهار كرد: این لایحه تنها در حدی كه شورای سیاستگذاری امر به معروف و نهی از منكر تشكیل شود آن را پذیرفت و اقدام دیگری صورت نگرفت.

وی گفت: از نمایندگان فارس به شدت گلایه مندم ، تاكنون هیچیك از نمایندگان در راستای اجرایی شدن و به ثمر رسیدن این اصل گامی برنداشته اند.

وی افزود: متاسفانه برخی از نمایندگان پیرامون این اصل هیچگونه اطلاعی ندارند و از ایده هایی كه پیرامون امر به معروف و نهی از منكر مطرح است بی اطلاعند.

نظرات بینندگان