کد خبر: ۳۱۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۳ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۱

قادری؛دو نرخی شدن بلیت هواپیما ارتباطی به هدفمندی یارانه‌ها ندارد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با منطقی خواندن دو نرخی شدن قیمت بلیت هواپیما، گفت: این موضوع در همه دنیا اعمال می‌شود که در روزها، ساعات و ماه‌های مختلف سال قیمت‌ها متفاوت است.

به گزارش شیرازه ،جعفر قادری با اشاره به احتمال ۲ نرخی شدن قیمت بلیت هواپیما، اظهار داشت: قانون به دولت اجازه داده برای اقتصادی شدن پروازها و برای استفاده بهتر از ظرفیت هواپیماها در ساعات پیک و غیر پیک قیمت‌های متفاوت تعیین کند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، افزود: این اقدامی است که در همه دنیا اعمال می‌شود که در روزها، ساعات و ماه‌های مختلف سال قیمت‌ها متفاوت است.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس هشتم، با منطقی خواندن دو نرخی شدن قیمت بلیت هواپیما، تصریح کرد: در این صورت می‌توان بخشی از هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی را از این طریق جبران کرد.

قادری با بیان اینکه ۲ نرخی شدن ارتباطی به هدفمندی یارانه‌ها ندارد، یادآور شد: شرکت‌های هواپیمایی به این دلیل که از خدمات حمایتی استفاده می‌کنند، دولت باید قیمت گذاری کند و این قیمت گذاری می‌تواند ۲ نرخی باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی از دونرخی شدن بلیت هواپیما پس از اجرای فاز دوم هدفمندی خبر داده و گفته است: وزارت راه و شهرسازی به ستاد هدفمندی پیشنهاد داده است در ساعات اوج پرواز نرخ بلیت هواپیما براساس افزایش قیمت سوخت، افزایش قیمت ارز و میزان تورم محاسبه شود که این قیمت، نرخ اصلی بلیت هواپیما خواهد بود و در ساعات غیر اوج قیمت بلیت ۱۵ درصد کاهش یابد.

 

خانه ملت


نظرات بینندگان