کد خبر: ۳۱۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۴ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۱

شیراز خواستار دانشگاه تک جنسیتی

مدیر کل دفتر آموزشهای غیردولتی غیرانتفاعی وزارت علوم گفته است که شیراز طی مکاتباتی خواستار تاسیس دانشگاه تک جنسیتی شده است.

شیرازه - چند ماهی می‌شود که در ادبیات دانشگاهی کشور، دانشگاه تک جنسیتی رواج پیدا کرده است. اگرچه این طرح موافقان و مخالفان پروپاقرصی دارد اما وزارت علوم سعی داشته این طرح را هرچه زودتر عملی نماید. البته تحقق این طرح به معنای تک جنسیتی یا شیفت بندی دانشگاه‌های فعلی نیست بلکه تاسیس دانشگاه‌های جدید تک جنسیتی در دستور کار وزارت علوم می باشد.

طبق گزارش‌ها و اخبار اعلامی این وزارت،‌ سعی بر این است تا در هر یک از مراکز استان‌ها یک دانشگاه ویژه برادران و یک دانشگاه ویژه خواهران ایجاد شود.

 

شیراز خواستار احداث دانشگاه تک جنسیتی

اگرچه هنوز بسیاری از مراکز استان‌ها در خصوص احداث دانشگاه تک جنسیتی اقدامی نکرده‌اند اما مدیر کل دفتر آموزشهای غیردولتی غیرانتفاعی وزارت علوم گفته است که شیراز طی مکاتباتی خواستار تاسیس چنین دانشگاهی شده است.


به نظر می رسد تحقق چنین امری در شیراز می‌تواند در بهبود وضعیت فرهنگی تاحدی موثر واقع شود اگرچه تا زمانی که دانشگاه آزاد به رویه کنونی خود ادامه دهد، انتظار بهبود جدی امری بیهوده خواهد بود.

نظرات بینندگان