کد خبر: ۳۱۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۱

كميسيون ماده 100به محل درآمد شهرداری تبدیل شده است!

رئيس كل دادگستري فارس كيفيت فعاليت هاي زيست محيطي و دفن پسماندهاي عفوني در شهرهاي استان انتقاد كرد.

دكتر «ذبيح الله خداييان» اظهار داشت: دفن يكجاي پسماندهاي عفوني و غيرعفوني، وجود مشاغل مزاحم، عدم نظارت جدي ورودي و خروجي شهرها، نگهداري دام زنده در محيط شهري، كاشت سبزي با فاضلاب انساني در برخي نقاط فارس از جمله معضلات زيست محيطي و بهداشتي است كه توجه بيش از پيش مسئولان به ويژه شهرداران را مي طلبد.
وي اظهار داشت: كاشت سبزي و آبياري و كوددهي آن با فاضلاب انساني نيز كه سلامت مردم را به مخاطره مي اندازد، مطابق قانون مجازات اسلامي جرم محسوب مي شود. رئيس كل دادگستري فارس افزود: نقش شهرداري ها در ارتقاي بهداشت عمومي بسيار مهم و مؤثر است و نبايد نسبت به آن بي تفاوت بود.
وي گفت: برخي از شهرداران به يك باره حكم تخريب يكصد واحد غيرمجاز را مي گيرند و مي خواهند همه آن را در يك روز اجرا كنند درحالي كه انجام اين كار باعث تشويش اذهان عمومي مي شود.
وي با بيان اينكه در برخي از شهرداري ها به كميسيون ماده 100 به عنوان يك منبع درآمد نگاه مي شود و بر تخلفات چشم پوشي مي كنند، افزود: اين كميسيون ابزاري است كه در اختيار شهرداران قرار دارد و مانع تخلفات مي شود و برخي از شهرداران خوشحال مي شوند كه پولي بابت فلان كار غيرمجاز پرداخت مي شود درحالي كه آنان مسئول هستند و نبايد با جان مردم بازي كنند.
«خداييان» افزود: كميسيون ماده 100 نه محل درآمد بلكه بايد مركزي براي جلوگيري از تخلفات باشد.


کیهان

نظرات بینندگان