کد خبر: ۳۱۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۸ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۱

عشاير اولين بنيان‌گذار تشيع در ايران است!

مشاور استاندار فارس در امور عشاير با بيان اينكه پايه‌گذار صفويه يكي از عشاير بوده و اگر صفويه بنيان‌گذار تشيع در ايران به‌شمار آوريم، عشاير را مي‌توان اولين بنيان‌گذاران تشيع در ايران دانست، گفت: امروز هم مردمان عشاير از صادق‌ترين ياران ائمه و مدافعان انقلاب اسلامي و ولايت فقيه هستند كه بي‌هيچ چشم‌داشتي هر آنچه داشته و دارند در مسير اعتلاي نظام مقدس جمهوري اسلامي و ايران عزيز، عرضه كرده‌اند.

به گزارش شیرازه به نقل ازایسنا،امين‌الله قرباني‌كشكولي روز گذشته در جلسه هم‌انديشي فعالان فرهنگي عشاير فارس در شيراز، ضعف‌هاي موجود در جامعه عشاير را به‌دليل كم‌توجهي‌ها خصوصا در بعد نيازهاي فرهنگي دانست و تاكيد كرد: علي‌رغم تمام تلاش‌ها و خدماتي كه به جامعه عشاير شده و مي‌شود، هنوز مشكلاتي خصوصا در بعد فرهنگي وجود دارد كه نيازمند ديده شدن برنامه‌هاي قوي فرهنگي است.

قرباني با انتقاد از آنچه هزينه كرد نامناسب اعتبارات فرهنگي مي‌خواند، گفت: اگر امروز حضور ديش‌هاي ماهواره در ميان چادرهاي عشاير را شاهد هستيم اين نشانه كم‌كاري‌هاي فرهنگي است.

وي با بيان اينكه پايه‌گذار صفويه يكي از عشاير بوده و اگر صفويه بنيان‌گذار تشيع در ايران به‌شمار آوريم، عشاير را مي‌توان اولين بنيان‌گذاران تشيع در ايران دانست، گفت: امروز هم مردمان عشاير از صادق‌ترين ياران ائمه و مدافعان انقلاب اسلامي و ولايت فقيه هستند كه بي‌هيچ چشم‌داشتي هر آنچه داشته و دارند در مسير اعتلاي نظام مقدس جمهوري اسلامي و ايران عزيز، عرضه كرده‌اند.

وي با اشاره به تعدد شهداي عشاير به‌تناسب جمعيت آنان در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان كرد: در هر عرصه‌اي از انقلاب كه بررسي كنيم، حضور  عشاير چشم‌گير و تاثيرگذار بوده و هست.

قرباني با تاكيد براينكه هم‌اينك مخالفان ولايت و مبلغان فرق ضاله ميان عشاير هيچ‌جايگاهي ندارند، تصريح كرد: برخی عشایر را مفلوک و نیازمند جلوه می‌دهند حال آنكه در ميان نخبگان بسياري از همين عشاير حضور دارند، بزرگاني در عرصه‌هاي علم، فرهنگ و سياست.

 مشاور استاندار فارس در  امور عشاير با يادآوري اينكه 30 موسسه فرهنگی در جامعه عشایری اين استان فعال است، لزوم برنامه‌ريزي اثرگذار در اين بخش را متذكرشد و گفت: جامعه عشاير هم نيازمند يك متولي خاص امور فرهنگي است، بايد با ايجاد زمينه‌هاي مناسب، همكاري و همفكري، مشكلات فرهنگي اين جامعه را چاره كرد.

قرباني‌كشكولي ايجاد هماهنگي در مباحث فرهنگي و اجتماعي جامعه عشايري را از جمله اهداف اين جلسه دانست و گفت: تلاش مي‌كنيم تا با شناسايي خطوط فكري و نظرات مختلف، به راهكار موثري در طراحي برنامه هاي فرهنگي اين جامعه دست يابيم.

مشاور استاندار فارس در امور عشاير برنامه‌ريزي براي برگزاري با شكوه‌تر شب شعر عاشوراي عشاير را از جمله  اهداف برگزاري اين جلسه دانست و با بيان اينكه عشاير از فرهنگي غني و با ريشه برخوردار هستند، خاطر نشان كرد: حمايت از طرح ها و برنامه هاي فرهنگي جامعه عشايري و جلوگيري از موازي كاري فرهنگي از اهداف ديگر برپايي اين جلسه است.

نظرات بینندگان