کد خبر: ۳۱۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۸ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۱

مردم از اجرای فاز اول قانون هدفمندی یارانه هاگله‌مندند

نماینده مردم فیروزآباد، قیر، کارزین و فراشبند گفت: قرار بود این قانون در مدت چند سال اجرایی شود، دولت بیش از ۵۰ درصد این قانون را در‌‌ همان مرحله اول اجرایی کرد که باعث شد فشار زیادی بر مردم وارد شود.

نادر فریدونی درباره به تعویق افتادن فاز دوم قانون هدفمند سازی یارانه‌ها خاطرنشان کرد: مردم از اجرای فاز اول این قانون نیز گله‌مند بودند زیرا با شیب تندی اعمال شد، در حالی که قرار بود در مدتی طولانی‌تر اجرایی شود.

وی افزود: با اینکه قرار بود این قانون در مدت چند سال اجرایی شود دولت بیش از ۵۰ درصد این قانون را در‌‌ همان مرحله اول اجرایی کرد که باعث شد فشار زیادی بر مردم وارد شود.

نماینده مردم قیر و کارزین متذکر شد: انتظار می‌رود اجرای مرحله دوم با کار‌شناسی دقیق‌تر نسبت به تمام ابعاد مسئله مانند تورم و درآمد مردم بتواند سنخیت و هماهنگی بیشتری با این قانون و افزایش قیمت حامل‌های انرژی پیدا کنند.

فریدونی اساس قانون هدفمند ساری یارانه‌ها را به صلاح ملت ایران دانست اما در عین‌حال خاطرنشان کرد: دولت باید تا جایی که می‌تواند در شیب اجرای قانون دقت کند تا در جریان اجرای قانون هدفمندی به ملت ایران فشار مضاعفی وارد نشود.

وی افزود: احتمالاً تعویق فاز دوم هدفمندی به دلیل اعمال کار‌شناسی بیشتر در این قانون است و امیدواریم نهایتاً شاهد اجرای موفقیت‌آمیز آن باشیم.

 

ایلنا

نظرات بینندگان