کد خبر: ۳۱۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۴ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۱

سالگرد رحلت آيت الله سيد نورالدين حسيني الهاشمي در شيراز برگزارشد

پنجاه و هفتمین سالگرد رحلت اسوه مجاهدت و ایثار حضرت آیت الله سید نورالدین حسینی الهاشمی روز گذشته در شیراز برگزار شد.

در این مراسم که حجت الاسلام سیدمهدی میرباقری استاد حوزه و دانشگاه و رییس فرهنگستان علوم قرآنی قم ، نمایندگان مجلس خبرگان رهبری ، امام جمعه شیراز ، فرزندان این بزرگوار و جمعی از مردم شیراز حضور داشتند، درباره ویژگی های اخلاقی این بزرگوار سخنرانی شد.
در مراسم دیروز حجت الاسلام سیدمهدی میرباقری رییس فرهنگستان علوم قرآنی قم گفت: آیت‌الله سید‌نورالدین حسینی‌الهاشمی شخصیتی روحانی بود که در آن واحد چند وظیفه را به‌خوبی انجام داد، او به‌دنبال این بود که مسیر رسیدن به جمهوری اسلامی به‌خوبی طی شود.
آیت ‏الله سید نورالدین حسینی الهاشمی، در ماه رجب سال 1312 ق (1274خورشیدی) به دنیا آمد و ایام کودکی را در شیراز به سر برد.
وی پس از کسب فیض از علمای بزرگوار شیراز از جمله آیات عظام ابراهیم محلاتی و سیدعلی کازرونی در سنین نوجوانی به نجف اشرف مشرف شد و در محضر استادان همچون آیت‏الله سیدمحمد کاظم طباطبایی یزدی و آیت‏الله آقا ضیاء‏الدین عراقی و آیت‏الله نایینی و آیت‏الله سیدابوالحسن اصفهانی و آیت‏الله شیخ محمد کاظم شیرازی و آیت‏الله شیخ محمدتقی حائری شیرازی و آیت‏الله شیخ فتح‏الله نمازی شیرازی کسب فیض کرد و پس از طی مدارج عالی علم و اجتهاد در سال 1305 خورشیدی به شیراز بازگشت.
وی علاوه بر داشتن مقام رفیع اجتهاد به زبان‏های انگلیسی و فرانسه آشنا بود و در امور اجتماعی و حکمت عالی توانایی زیادی داشت.
فعالیت‏های سیاسی و اجتماعی آیت‏الله سید نورالدین شیرازی بین سال‏های 1305 تا 1335 خورشیدی موجب شد از او به عنوان یکی از مؤثرترین چهره‏های روحانی فارس و جنوب ایران یاد شود.
مقبره آیت‌الله سیدنورالدین حسینی الهاشمی، بانام آرامگاه نور در محله گودعربان شیراز واقع شده است.
وی از بنیانگذاران حزب برادران بود که با رضاشاه و عوامل‌استعمار مبارزه کرد.

نظرات بینندگان