کد خبر: ۳۱۷۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۱ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۱

بانکها نباید جای کمیته امداد و بهزیستی را بگیرند

نماینده مردم شیراز در مجلس نهم با تاکید بر این که بانکها نباید جای کمیته امداد و بهزیستی را بگیرندو این ذهنیت باید اصلاح شود گفت: این که سرمایه بانکها افزایش یابد اما در جای خود استفاده نشود و به سیستم برنگردد قابل قبول نیست.

نماینده مردم شیراز در مجلس نهم درواکنش به سخنان بهمنی مبنی بر افزایش سرمایه بانکها از محل صندوق توسعه ملی گفت: افزایش سرمایه بانکها به منظور ارتقای توان وام دهی بانکها ضروری است اما صندوق توسعه ملی کارش وام دادن نیست و قرار نیست منابع صندوق برای افزایش سرمایه بانکها استفاده شود.

به گزارش خانه ملت، جعفر قادری اظهار داشت: استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای افزایش سرمایه بانکها خلاف سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری است.

نماینده مردم شیراز در مجلس نهم شورای اسلامی این اقدام را خلاف قانون بودجه و برنامه پنجم دانست و گفت: مهم این است که سرمایه ای که در اختیار بانکها قرار می گیرد دوباره به چرخه برمی گردد یا این که رسوب می کند و مورد استفاده قرار نمی گیرد.

وی افزود: متاسفانه سیاستهای دولت باعث رسوب سرمایه بانکها می شود ووام های تکلیفی امکان بازگشت سرمایه به بانکها را گرفته است.

قادری در ادامه افزود: افرادی که شدیدا مشکل دارند باید نیازهای خود را از طریق بهزیستی و کمیته امداد حل کنند چرا که اعطای وام به افرادی که امکان بازگشت آن را نداشته باشند قدرت وام دهی بانکها را کاهش می دهد.

وی با تاکید بر این که بانکها نباید جای کمیته امداد و بهزیستی را بگیرندو این ذهنیت باید اصلاح شود گفت: این که سرمایه بانکها افزایش یابد اما در جای خود استفاده نشود و به سیستم برنگردد قابل قبول نیست.

نماینده مردم شیراز در مجلس اظهار داشت: کارکرد صندوق توسعه ملی مشخص است و افزایش سرمایه بانکها از این محل قابل طرح نیست.

نماینده مردم شیراز در مجلس نهم شورای اسلامی گفت: بانک مرکزی می تواند از محل واگذاری سهام شرکت های دولتی منابع افزایش سرمایه بانکها را تامین کند.

نظرات بینندگان