کد خبر: ۳۱۸۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۷ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۱

رسانه هاي سبز كارت زرد گرفته اند!

سردبير اخراجي راديو زمانه مي گويد كركره اغلب رسانه هاي موسوم به سبز به مرور زمان پايين كشيده شد در حالي كه آنها از خبرسازي هم ابايي نداشتند.

اشاره مهدي جامي به تحريف هاي خبري آشكاري است كه رسانه هايي نظير جرس براي دميدن در آتش فتنه سبز انجام دادند. جامي در مصاحبه با جرس گفته است: رسانه هاي سبز در پاسخ به كدام نياز شكل گرفتند و چگونه به اين نياز پاسخ دادند؟ براي نمونه جرس و كلمه و سحام نيوز و تلويزيون رسا را در نظر بگيريد. اين رسانه ها چه نيازهايي را مي ديدند كه در رسانه هاي ديگر پاسخ نمي گرفت تا به اين نتيجه رسيدند كه بايد به ميدان بيايند؟ و اگر اين نياز آنها را وارد ميدان كرد چه شد كه بعد از مدتي همگي از ميدان خارج شدند؟ آيا نيازها پاسخ داده شد؟ آيا ديگر نيازي نبود به رسانه اي سبز؟... كارنامه جرس چندان درخشان نيست. چنانكه كلمه و سحام نيوز، وضع رسا هم كه ناگفته پيداست.
وي مي افزايد: فارغ از اينكه اصلا مصلحت بود كه كركره ها پايين كشيده شود و رسانه تازه و قدرتمندي پا نگيرد يا نه، ما با مشكل مديريت رسانه دست به گريبان بوده ايم. فرض كنيد جرس طوري رفتار كرده كه نشان مي دهد از خبرسازي هم ابايي ندارد. يا كلمه طوري رفتار كرده كه خود را از تك و پوي رسانه اي عمومي بودن انداخته و به بولتن خبري سران جنبش بدل ساخته است. همين قصه را در سحام نيوز مي بينيد. در واقع مدل ذهني مديران اين سايتها و سردبيران اش چندان پيشرو نبوده است. مي شود گفت نه نيازش را حس مي كرده اند و نه علاقه اي به روزآمد ساختن روش رسانه اي خود داشته اند و نتيجه اين شده كه از مخاطب و نيازهاي رسانه اي تازه غافل بمانند و با ريزش مخاطب روبه رو شوند. بعد از دوره اي داغ خبري كه عيب پوش مشكلات مديريتي و گفتماني در اين رسانه ها بود به تدريج مسائل خود را نشان داد و كارها را تقريبا در همه زمينه ها كند يا متوقف كرد. شما از خود بپرسيد آيا كلمه به نيازهاي مخاطبان پاسخ داد اگر نداده يعني يا نياز را نديده كه بعيد است يا از آن تعريفي داشته كه به هر حال ضد رسانه بوده است.
سردبير اخراجي راديو زمانه، بي بي سي و صداي آمريكا را نيز رسانه هاي محافظ كار توصيف كرد و تصريح كرد: در اين رسانه ها و جرس و... بحث مرده و كارها به دور تكرار افتاده است. ما در اينجا با رسانه اي مرده طرف هستيم.

انتهای پیام/20

نظرات بینندگان