کد خبر: ۳۱۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۱

«زمانی» مدیر عامل قطارشهری شیراز می شود

منابع مطلع خبر از پایان کار فرج ا... رجبی در سازمان قطار شهری شیراز و آمدن فردی به نام \"زمانی\" در راس سازمان قطار شهری شیراز می دهند.

به گزارش شیرازه به نقل از خبرجنوب، داستان از زمانی شروع شد که شایعه تغییر مدیریت یک سازمان نقل محافل گردید و واکنش های متفاوتی از سوی طیف های مختلف را در پی داشت چرا که این تغییر مدیریت مربوط به بزرگترین پروژه عمرانی شهر شیراز بود. حال پس از گذشت حدود 2 ماه هنوز هم معلوم نیست که بالاخره رجبی مدیر عامل سازمان قطار شهری شیراز به مرخصی رفته، تقاضای تسویه حساب کرده، استعفا داده یا استعفایش داده اند یا برکنار شده است!، اما منابع مطلع خبر از پایان کار فرج ا... رجبی در سازمان قطار شهری شیراز و آمدن فردی به نام "زمانی" در راس سازمان قطار شهری شیراز می دهند.

در این میان تغییرات سازمان قطار شهری شیراز در حالی صورت می گیرد که رجبی مدیر عامل سابق یا فعلی سازمان قطار شهری شیراز پیش از این قول داده بود که تا بهمن ماه امسال فاز اول خط یک قطار شهری شیراز از میدان احسان تا میدان نمازی را به بهره برداری برساند و اما شواهد و قراین حکایت از آن دارد که با توجه به کشمکش هایی که هم اکنون بر سر تصدی مدیریت این مجموعه وجود دارد، مردم شیراز امسال نیز در حسرت سوار شدن بر قطار شهری باقی می مانند.

شهردار شیراز ضمن رد هر گونه اطلاعی از تغییر در مدیریت سازمان قطار شهری شیراز گفت: طبق قانون ، آقای رجبی هنوز مدیر عامل سازمان قطار شهری شیراز است و من حتی با مرخصی او نیز موافقت نکرده ام.

علیرضا پاک فطرت افزود : البته اگر کسی هم در این سمت به سر کار نیاید در صورت لزوم من خود تا زمان مشخص شدن مدیر جدید، مسئولیت قطار شهری را به عهده می گیرم و نمی گذارم این پروژه روی زمین بماند. مهدی خانی عضو شورای شهر شیراز هم در این زمینه گفت: در خصوص تغییر مدیریت قطار شهری طی تذکری به شهردار و برخی مقامات استان از آنها خواستیم در این زمینه به ما توضیح بدهند اما هیچ کدام به این تذکر توجه نکردند و کار خود را انجام دادند.

وی تصریح کرد: شهردار، استاندار، رئیس شورای شهر، معاون استاندار و اعضای شورای سازمان قطار شهری شیراز از زمانی که با مطرح کردن بحث تغییر در مدیریت شهری انگیزه را از مدیریت این مجموعه گرفتند، مسئول تمام مسائل مربوط به قطار شهری هستند. وی سخنانش را با طرح این پرسش ادامه داد که چرا در حالی که سازمان قطار شهری شیراز از اصفهان و تبریز جلوتر عمل کرده است باید مورد بازخواست قرار گرفته و مدیریت آن تغییر کند.

خانی گفت: آنهایی که در این کار مداخله کردند باید پاسخگوی عواقب آن هم باشند، این گونه نمی شود که فردی را ندیده و نشناخته و بر اساس یک اطلاعات ذهنی بر سر کار آورد.

وی افزود: انتخاب مدیر، آن هم برای پروژه ای با این عظمت به همین سادگی نیست چرا که مدیر جدید حداقل باید چند ماهی در کنار مدیر قدیمی کار کرده و با وی مشورت کند. این عضو شورای شهر اظهار داشت: به دلیل رفتار غلط برخی اعضای شورای سازمان قطار شهری شیراز امسال عملیات قطار شهری شیراز با رکود مواجه خواهد شد و ما از کسانی که در این قضیه مسئول هستند، پلسخ می خواهیم.

خانی اظهار داشت: مدیران ما باید یاد بگیرند که با مدیران غیر هم فکر هم کار کنند در حالی که متاسفانه هنوز مدیران سیاسی و اجرایی ما توانایی کار کردن با مدیران غیر هم فکر را پیدا نکرده اند.   

وی گفت: امسال قطعا چند ایستگاه قطار شهری شیراز به بهره برداری می رسید اما با توجه به مسائل پیش آمده این ایستگاه ها امسال هم به بهره برداری نخواهد رسید.

این عضو شورای شهر شیراز ، اعضای شورای سازمان قطار شهری شیراز را مسئول پاسخگویی به افکار عمومی دانست و افزود: این اعضا هیچ گاه نمی توانند بگویند جوابگویی به مردم به ما مربوط نیست.

نظرات بینندگان