کد خبر: ۳۲۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۵ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۱

پایه‌مدیریتی رهبرانقلاب همان پایه‌مدیریتی‌انبیاء‌است

آیت الله ایمانی در خطبه های امروز نماز جمعه شیراز گفت: پایه مدیریتی مقام معظم رهبری همان پایه مدیریتی انبیا یعنی معنویت، عقلانیت و عدالت است.

آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز اظهار داشت: این یک امتیاز است که انسان در عین اینکه بحران را مدیریت می‌کند از آینده نیز غفلت نورزد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، وی با یادآوری سالروز انتخاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به سمت رهبری نظام جمهوری اسلامی افزود: معظم‌له در طول این 23 سال مانند جد بزرگوارشان ناشناخته مانده‌اند و دوستان نادانسته و دشمنان دانسته از بیان فضایل وی خودداری کردند.

به گفته وی، الگوی مدیریتی مقام معظم رهبری اندیشه‌های امام خمینی است چنانکه در همان سخنرانی در محضر مردمی که برای بیعت با ایشان حاضر شده بودند بیان کردند که راه امام را دنبال می‌کنند و از هیچ یک از آرمان‌های ترسیم شده به وسیله بنیانگذار انقلاب عدول نمی‌کنند.

ایمانی اضافه کرد: پایه مدیریتی مقام معظم رهبری همان پایه مدیریتی انبیا یعنی معنویت، عقلانیت و عدالت است.

وی تصریح کرد: طی این 23 سال بارها و بارها شرایط جامعه شرایط مدیریت بحران بود مانند فتنه‌ای که هشت ماه کشور را درگیر کرد و آن شرایطی که برخی با فقدان امام خمینی به دنبال ضربه زدن به نظام بودند.

امام جمعه شیراز بیان کرد: مقام معظم رهبری در این شرایط امید را در دل دوستان انقلاب زنده نگاه داشتند و دشمنان را از نفوذ ناامید ساخته و در عین حال از بازسازی کشور و نگاه به آینده نیز غفلت نکردند.

دیگر مثالی که ایمانی برای مدیریت صحیح رهبری برشمرد هوشیاری ایشان در جنگ خلیج فارس بود و اظهار داشت: با حمله صدام به کویت عده‌ای حاکم خونریز عراق در مراکز مطالعات استراتژیک کشور صدام را خالدبن ولید و صیف‌الاسلام نامگذاری کردند اما رهبر انقلاب در مقابل این تفکرات دچار اشتباه نشده و صدام و آمریکا را به طور توامان شماتت کردند.

موضوع عراق و افغانستان و موضع‌گیری داهیانه رهبری که باعث شد نقشه‌های دشمنان در مورد ایران ناکام بماند دیگر موردی بود که ایمانی ذیل همین عنوان بدان پرداخت.

به گفته وی، اصلاحات بدترین دوران برای رهبر انقلاب بود که عده‌ای با نظام بازی کردند، لاابالیگری را توسعه دادند، به مقدسات توهین شد، بر خلاف مصالح کشور تحصن صورت گرفت و در مقاطع حساس استعفا دادند و برای تاخیر انداختن انتخابات مجلس تلاش کردند اما رهبری با صبر و درایت از این همه تهدید برای انقلاب فرصت خلق کرد و آن را به حاکمیت اصولگرایی و گفتمان اصیل انقلاب سوق داد و در همان حال نهضت نرم‌افزاری، جهاد خودکفایی، انرژی هسته‌ای و تولید ملی را نیز برای آینده مد نظر داشت.

امام جمعه شیراز در نخستین بخش خطبه‌های خود بحث اثر گناه را تشریح کرد و اظهار داشت: گناه به تدریج در ذهن انسان رسوخ کرده و مسائل را در نزد او وارونه جلوه می‌دهد از این رو است که حتی گناهان کوچک را نیز نباید خرد شمرد.

به گفته وی، آن‌هایی که در ایام فتنه سردمدار بودند 10 یا 15 سال قبل اگر برایشان شرایط بعد از انتخابات و مواضع خودشان را بازگو می‌کردند از تعجب لبان خود را می‌گزیدند اما پیروی از گام‌های شیطان آنان را به جایی رساند که حتی خود نیز تصورش را نمی‌کردند.

نظرات بینندگان