کد خبر: ۳۲۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷:۲۰ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۱

آغاز ثبت نام طرح پزشک خانواده در فارس

 ثبت نام از مردم  برای شرکت در برنامه پزشک خانواده در استان فارس از دیروز آغاز شد .
به گزارش صدا و سیمای خبر فارس،حمیدرضا قاسم پور مدیر اجرایی این طرح گفت: مردم برای ثبت نام در این برنامه می‌توانند به اولین مرکز بهداشتی درمانی دولتی، خصوصی یا مطب پزشکانی که اعلام آمادگی کرده اند، مراجعه کنند .
در طرح پزشک خانواده شهری ۳سطح یک، ۲و ۳در نظر گرفته شده است که در سطح یک آن پزشکان عمومی، در سطح ۲پزشکان متخصص و در سطح ۳پزشکان فوق تخصص قرار می گیرند.
پزشک خانواده در سطح یک پرونده الکترونیکی پزشکی 500 تا 2500 نفر زیرمجموعه خود را داراست و براساس سلامت محوری و پیشگیریی بامعاینات دوره ایی در صورت نیاز بیماران را به مراکز درمانی تخصصی ارجاع می دهد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: استان فارس به عنوان پیشتاز اجرای این طرح است و سازمان های بیمه گر تنها با پزشکان طرح پزشک خانواده طرف قرارداد می شوند.
بر این اساس تمام بیماران باید برای استفاده از خدمات بیمه ای درمان از نظام ارجاع تبعیت و در مرحله اول به پزشکان عمومی سطح یک مراجعه کنند طرح ارجاع یا پزشک خانواده سال 84 از روستا ها اجرایی شد.
دکتر ایمانیه افزود: پزشک عمومی هر منطقه جغرافیایی در ازای 500تا 2500 نفر به مردم معرفی می شود که مردم می توانند پزشک پیشنهادی یا پزشک مدنظر خود را انتخاب کنند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در این طرح برای هر منطقه شهری با حدود ۱۰هزار نفر جمعیت، یک پزشک خانواده مسئول تعیین شده است که زیرمجموعه ۱۷نفری او را ۴پزشک عمومی، ۲پرستار، یک ماما، یک روان شناس و تعدادی کارشناس تغذیه، بهداشت و شاغل اداری مرتبط تشکیل می دهد.
طرح پزشک خانواده شهری نیمه تیرماه، در استان فارس، اجرامی شود .
قرار بود این طرح از ماه مبارک رمضان اجرایی شود که با فراهم شدن بستر های آن از نیمه شعبان اجرایی می شود.
کاهش هزینه های درمانی خانواده ها ، تسهیل در استفاده از پزشکان و کاهش ازدحام در مراکز تخصصی با ساماندهی مراجعه های غیر ضروری به این مراکز از مزایای اجرای این طرح است.
دکتر ایمانیه خاطر نشان کرد: همه پزشکان استان فارس می توانند در این طرح شرکت کنند.

استان فارس قطب پزشکی کشور است.

انتهای پیام/20

نظرات بینندگان