کد خبر: ۳۲۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۱

افسون مرگ در عنفوان جوانی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه آثار و لطمات ناشی از اعتیاد هزینه های سنگینی را برای فرد، خانواده و جامعه در بر دارد، گفت: متأسفانه وجود برخی خلاءهای فرهنگی و قانونی موجب کاهش سن اعتیاد در جامعه شده است.

به گزارش شیرازه به نقل از خانه ملت،ضرغام صادقیاظهار داشت: متاسفانه آمارها نشان می دهد که سن اعتباد به حدود ۱۵ سال کاهش یافته که این موضوع یک هشدار جدی برای مسئولان کشور است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید کار فرهنگی قوی تری در زمینه پیشگیری از اعتیاد انجام شود، افزود: علاوه بر اقدامات فرهنگی باید در سطح مدارس نیز آموزش های لازم به نوجوانان و جوانان داده شود تا این قشر با مضرات و پیامدهای منفی اعتیاد به مواد مخدر بیشتر آشنا شوند.

وی در ادامه افزود: معمولاً نوجوانان و جوانان کنجکاو هستند که مسائل تازه را تجربه کنند و اگر دوستان ناباب نیز در سر راه آنها قرار بگیرند از روی حس کنجکاوی ترجیح می دهند یک بار مواد مخدر مصرف کنند اما متأسفانه همین مصرف یکباره در بسیاری از موارد منجر به اعتیاد دائمی می شود.

صادقی با تأکید بر اینکه وزارت آموزش و پرورش وظیفه سنگینی در ارتباط با آگاهی رسانی به نوجوانان و جوانان در مورد اعتیاد دارد، گفت: اگر جوانان با تبعات منفی اعتیاد به مواد مخدر به درستی آشنا شوند می توان به شکل مناسب تری با این معضل اجتماعی برخورد کرد.

این نماینده مجلس نهم با بیان اینکه آثار و لطمات ناشی از اعتیاد، فرد معتاد، خانواده و جامعه را درگیر می کند تصریح کرد: اعتیاد امکان پیشرفت و اثربخشی در جامعه را از فرد می گیرد و نیروهای فعال را تبدیل به افراد غیر فعال و سربار خانواده و جامعه می کند.

نماینده مردم شیراز در مجلس لطمات اعتیاد به مواد مخدر را غیر قابل جبران دانست و افزود: برای نجات فرد معتاد از اعتیاد باید خانواده وی و جامعه متحمل هزینه های هنگفتی شوند.

صادقی با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر در سطح کلان نیاز به بسترسازی های بیشتری دارد اظهار داشت: باید قوانین محکم تری در رابطه با حمل، قاچاق و توزیع مواد مخدر وضع شود کهاز اهرم اجرایی لازم نیز برخوردار باشد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در کنار اقدامات انتظامی باید کارهای فرهنگی و آموزشی قوی تری در ارتباط با پیشگیری از اعتیاد انجام شود تا صدمات آینده سازان جامعه از این معضل اجتماعی به حداقل ممکن برسد.

نظرات بینندگان