کد خبر: ۳۲۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۴ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۱

فروشگاههایی که در آن غرور ملی زخمی می‌شود!

سال حمایت از تولید و کار ایرانیست... اما در بعضی از این فروشگاههای شهر حتی گوش پاک کنی که مشتری میخواهد گوش هایش را با آن پاک کند محصول بعضی از همین کشورهای بحران زده اروپاست!!

به گزارش شیرازه، سال گذشته سال جهاد اقتصادی بود و مسوولان که اکثر اوقات در منازعات سیاسی غوطه ورمی شوند و حاشیه هایشان پر رنگتر از متن می شد نتوانستند کارنامه خوبی در زمینه مجاهدت اقتصادی از خود به یادگار بگذارند. رهبر معظم انقلاب امسال بار دیگر متناسب با ضرورت های اجتناب ناپذیر کشور نام سال را عنوانی اقتصادی برگزیده اند( سال حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی) ...باشد که مسوولان عزمشان را جزم کنند و دغدغه اقتصاد کشور برایشان جدی تر شود: «اگر ما توانستیم تولید داخلی را رونق بخشیم مساله تورم حل خواهد شد مساله اشتغال حل خواهد شد اقتصاد داخلی به معنای حقیقی استحکام پیدا خواهد کرد»

کارشناسان امروز اتفاق نظر دارند که یکی از مهمترین چالش های اقتصاد کشور علاوه برموضوعات بیکاری و تورم ،موضوع واردات کالاهای غیر ضروری است . واردات بی رویه در بسیاری موارد کارگاه های کشور را به تعطیلی کشانده کارگران را خانه نشین کرده و صرفا جیب واردکنندگانی را پر کرده که بعضا از رانتهای ویژه هم استفاده می کنند. مسوولان اگر سری به فروشگاهای شهر شیراز بزنند بد نیست ،شاید از خواب غفلت بیدار شوند و هجوم کالای خارجی را در بازار از نزدیک لمس کنند.


اگر سری به فروشگاه زدید انواع لوازم منزل مارکدار خارجی را خواهید دید. از یخچال و تلویزیون و اتو گرفته تا قابلمه و کف گیر که همه خارجی هستند! موضوع اصلا فروش تکنولوژی های برتر غربی در این فروشگاه نیست .موضوع این است که مشتری باید کف گیر چینی بخرد و از تخته گوشت کره ای استفاده کند ! یا قاشق چنگال آلمانی و... در این فروشگاه مشتری ایرانی می تواند با افتخار مربای یونانی !! بخرد ؛ همان یونانی که تمام اروپا جمع شده اند تا با کمکهای مالی صدها میلیارد دلاری مانع ورشکستگی آن شوند.

در این فروشگاهها اگر جیبت پر پول باشد می توانید مسواک ترکیه ای بخرید. آمریکا و غرب سالهاست  ایرانیها را تحریم کرده اند اما ژیلت آمریکایی و خوشبو کننده فرانسوی و آلمانی هم در مقابل دیدگان تو در این مرکز خرید طنازی می کند...تقریبا داریم می شویم زباله دان چشم بادامی ها وچند کشور غربی،چاره چیست؟

اگر هر کدام از این کالاها را کارگران نجیب و زحمت کش ایرانی حتی با کیفیتی پایینتر تولید کنند آیا بیکاری و فقر در این کشور بسیار کمتر از وضع کنونی نمی شود و چرخ تولیدمان بهتر نمی چرخد؟؟ و آیا نمی شود در غفلت مسوولان لااقل مردم به فکر تولید کشورشان باشند و برای مدتی هم که شده تا جایی که امکان دارد از خرید جنس خارجی خودداری کنند؟

نظرات بینندگان