کد خبر: ۳۲۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۳ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۱

نخستين همايش مداحان برگزيده دانش‌آموز كشور در شيراز

چهارشنبه سومين حرم اهل بيت(س) در ايران اسلامي ميزبان 260 دانش‌آموز كشور است كه براي شركت در اولين همايش دانش‌آموزان مداح برگزيده به اين شهر سفر مي‌كنند.

به گزارش شیرازه به نقل از ایسنا،حسين‌علي معزي، دبير همايش دانش‌آموزان مداح برگزيده كشور در جمع خبرنگاران با افزود: اين اولين باري است كه چنين همايشي در سطح كشور برگزار مي‌شود.

رییس اداره گسترش فرهنگ قرآن، نماز و عترت آموزش و پرورش فارس هدف از برگزاری این همایش را شناسایی استعدادها و جهت‌دهی صحیح به مداحی قلمداد و اضافه کرد: دانش‌آموزان مداح برگزیده به مدت چهار روز در این همایش آموزشي حضور خواهند داشت.

معزي گفت: در اين مدت برنامه‌هاي متعدد آموزشي، فرهنگي، تربيتي و علمي براي شركت كنندگان تدارك ديده شده و برگزار مي‌شود كه از جمله آن آموزش‌ مداحي توسط اساتید برجسته ازجمله حاج مرتضی طاهری، حاج حسین مومنی، حاج خرسندیان، حاج کاظم محمدی و احد ده‌بزرگی است.

وي خاطرنشان كرد: شركت كنندگان در اين همايش به‌صورت تئوری و عملی با فنون مداحی، سبک‌های مختلف شعرخوانی، دعا و مناجات‌خوانی، مقتل‌خوانی و اخلاق مداحی آشنا خواهند شد.

معزی از برنامه‌های جانبی این همایش را بازدید از اماکن مذهبی، تاریخی و فرهنگی شیراز عنوان و اضافه کرد: مراسم اختتامیه و اهداي جوایز به مداحان برگزیده روز جمعه 2 تیرماه در مرکز تربیت معلم سلمان فارسی شیراز واقع در كوي زهرا در شيراز برگزار مي‌شود.

وي خاطرنشان كرد: در اين همايش مداحان خردسال و برگزیده کشوری مداحي خواهند داشت.

معزي گفت: حسین هژبری معاون پرورشی و فرهنگی و محمد بنیادی مدیرکل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش در این مراسم حضور دارند.

نظرات بینندگان