کد خبر: ۳۲۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۱

جعفرقادری؛گرانی نان بر شدت گرانیها می افزاید

گرانی نان به‌‌ همان نسبت که باعث تورم در سبد خانوار شده، موجب تورم در افزایش هزینه‌های تولیدی نیز خواهد شد و به تبع آن بر شدت گرانی‌ها نیز افزوده می‌شود.

به گزارش شیرازه به نقل از ایلنا،جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس، با اعلام اینکه افزایش قیمت یارانه نقدی به دلیل افزایش قیمت تضمینی گندم و به تبع آن گرانی نان بوده است، گفت: این افزایش باعث جلوگیری از بار تورمی ناشی از تأمین آرد مورد نیاز نانوایی‌ها نخواهد شد.

جعفر قادری در واکنش به اخباری مبنی بر افزایش یارانه نقدی به میزان ۳ هزار تومان در پی موافقت دولت و مجلس برای جبران افزایش قیمت نان اظهار داشت: گرانی نان به‌‌ همان نسبت که باعث تورم در سبد خانوار شده موجب تورم در افزایش هزینه‌های تولیدی نیز خواهد شد و به تبع آن بر شدت گرانی‌ها نیز افزوده می‌شود. این ۳ هزار تومان در این زمینه تأثیر گذار نخواهد بود.

وی از عدم بی‌اطلاعی توافق مجلس با دولت در خصوص افزایش سه هزار تومانی قیمت نان خبر داد و گفت: تا جایی که می‌دانم مجلس در این زمینه با دولت نشستی نداشته است.

البته قادری در عین حال گفت: افزایش یارانه نقدی و یا افزایش قیمت حامل‌های انرژی در مجلس به تعیین سقف پس از تصویب به دولت ابلاغ شده است.

پیش از این سرپرست سازمان هدفمندی یارانه‌ها از افزایش سه هزار تومانی ماهانه یارانه نقدی بابت یارانه افزایش قیمت نان-جدید‌ترین تصمیم دولت خبر داده بود و در این رابطه اظهار داشته: یارانه ۲۸ هزار تومانی واریزی به حساب سرپرستان خانوار - بابت هر نفر- از روز دوشنبه قابل برداشت خواهد بود.


نظرات بینندگان