کد خبر: ۳۲۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۶ - ۰۴ تير ۱۳۹۱

هاشمی رفسنجانی عامل اصلی بازداشت من بود

فرمانده اسبق لشکر 27 محمد رسول‌الله گفت: هاشمی رفسنجانی در سال 69 نه تنها موجب آزادی من از بازداشتگاه نشد بلکه عامل اصلی بازداشت من در آن مقطع نیز بوده است.

فارس نیوز نوشت:محمداسماعیل کوثری با اشاره به مطلب ذکر شده در کتاب خاطرات هاشمی رفسنجانی در ارتباط با وساطت هاشمی برای آزادی کوثری از زندان در سال 68 گفت:  این ماجرا در سال 69 بوده نه سال 68 و بر خلاف آن چیزی که آقای هاشمی در کتاب خاطرات خود  عنوان کرده، تنها ایشان نقشی در آزادی من از بازداشتگاه نداشته بلکه عامل بازداشت من نیز بوده است.

وی افزود: با توجه به اینکه هاشمی رفسنجانی در آن زمان ریاست جمهوری و جانشینی فرماندهی کل قوا را همزمان بر عهده داشت، به جای تصمیم‌گیری در مورد شکایت وزیر کشاورزی خود از این جانب، موضوع را به سازمان قضایی نیروهای مسلح ارجاع داده و موجب بازداشت من در بازداشتگاه سپاه شد.

کوثری در ادامه افزود: پس از گذشت کمتر از 24 ساعت با اطلاع فرماندهی کل قوا حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از این موضوع با دستور ایشان از بازداشتگاه آزاد شده و پس از این ماجرا رهبر معظم انقلاب دستور دادند تا احضار فرماندهان ارشد سپاه تنها با دستور فرمانده کل قوا امکانپذیر باشد.

فرمانده سابق لشکر 27 محمدرسول‌الله خاطرنشان کرد: در طول جنگ تحمیلی پادگانی در کرج که پیش از انقلاب در اختیار وزارت کشاورزی برای تربیت نیروهای "سپاه ترویج آبادانی" بوده و پس از انقلاب بلااستفاده مانده بود به دنبال درخواست من و شهید همت و موافقت رئیس جمهور وقت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در اختیار لشکر 27 محمدرسول‌الله قرار گرفت و بنا بر این بود تا پایان جنگ این پادگان در اختیار لشکر باقی بماند.

انتهای پیام/20

نظرات بینندگان