کد خبر: ۳۲۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۲ - ۰۷ تير ۱۳۹۱

فارس در افزایش سرانه ورزشی از برنامه توسعه عقب تر است

مدیركل ورزش و جوانان استان فارس گفت : این استان درافزایش سرانه ورزشی نسبت به برنامه توسعه عقب تراست اما دربرخی از شهرستان های این استان ، سرانه ورزشی به حد معقولی رسیده است

به گزارش شیرازه به نقل از ایرنا، سید غلامرضا كمانه در دیدار با فرماندار و رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان خنج ، بیان داشت:

وجود اماكن ورزشی برای كاستن از ناهنجاری ها و ایجاد شورو نشاط درجامعه ، بهترین رویكرد است لیكن می بایست در هدایت جوانان و تشویق آنان به حضور درسالن ها و ورزشگاه ها ، برنامه ریزی كنیم نه اینكه مجموعه ای ساخته شود اما مورد استفاده و استقبال قرارنگیرد .

وی افزود: رویكرد و سیاست های وزارت ورزش و جوانان نسبت به شهرستان ها از جایگاه وِیژه ای برخورداراست و اعتقاد ما هم براین است كه به هرمیزان كه درشهرستان ها و نقاط محروم ، سرمایه گذاری كنیم ، بازدهی بسیار خوبی به دنبال دارد چرا كه دراین مناطق جوانان زیادی وجود دارند كه می توانند همچون گذشته درعرصه های مختلف ودرصحنه های جهانی ، پرچم پرافتخاركشور مان را به اهتزاز درآورند.

كمانه ادامه داد: به كمك همه دلسوزان به نظام مقدس جمهوری اسلامی ، ورزشكاران ، دست اندركاران ورزش و رسانه ها تلاش خواهیم كرد، دین خود را نسبت به مردم همیشه در صحنه و به ویژه جوانان كه اكثریت جمعیت كشورمان را تشكیل می دهند، ادا كنیم و ایرانی بسازیم كه استكبار جهانی در سیاست های خود نسبت به كشورمان تجدید نظرو واقعیت ها را درك كند .

فرماندار شهرستان خنج هم در این دیدار گفت: این شهرستان نیاز به حمایت بیشتر مسوولان استان فارس در زمینه ورزش دارد.

عبدالرضا خاتمی افزود: این شهرستان در زمینه ورزش از توانمندی های بسیاری برخوردار است از این رو برای رشد بیش از پیش آن نیاز به توجه و حمایت بیشتری از سوی مسوولان داریم.

وی ادامه داد: پس از برگزاری نشست های متعدد ، برنامه ریزی هایی برای تكمیل پروژه های ورزشی نیمه تمام شهرستان خنج صورت گرفته و اولویت بندی پروژه ها ، برای تكمیل و بهره برداری ، مشخص شده است.

وی خواستار تكمیل سریع تر پروژه استخرسرپوشیده شهرستان خنج شد و اظهار داشت : جوانان خنج علاقه زیادی به ورزش شنا دارند و با توجه به اینكه این شهرستان درمنطقه گرمسیری واقع شده است ، بدون تردید با بهره برداری از آن شاهد درخشش هر چه بیشتر ورزشكاران این منطقه در رقابت های مختلف خواهیم بود.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان خنج هم در این نشست بیان داشت: توسعه سرانه فضاهای ورزشی این شهرستان طی سال های اخیربسیار مطلوب بوده است اما به رغم افزایش این سرانه ، همچنان نیازمند توجه بیشتری در این زمینه هستیم.

عبدالحمید باقری ، سهم مشاركت مردمی در ورزش را بسیار مهم دانست و با قدردانی از خیرین شهرستان خنج گفت: خوشبختانه خیرین این شهرستان همواره یار و یاور این عرصه بوده اند.

وی خواستار كمك ومساعدت مالی بیشتری به هیات های ورزشی شهرستان خنج شد .

شهرستان خنج در فاصله 265 كیلومتری جنوب شیراز واقع شده است.

نظرات بینندگان