کد خبر: ۳۲۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۷ - ۰۷ تير ۱۳۹۱

ماجرای ساخت اردوگاه معتادان در شیراز به کجا رسید؟

رییس كل دادگستری استان فارس از نبود اردوگاه ترك اعتیاد در فارس انتقاد كردوافزود:مسوولان از زیر بار ساخت اردوگاه معتادان در شیراز شانه خالی می كنند.

به گزارش شیرازه به نقل از ایرنا دكتر ذبیح الله خداییان یكی از مشكلات پیش رو در حوزه مواد مخدر در استان فارس را نبود اردوگاه ترك اعتیاد عنوان كرد و گفت: با توجه به اینكه تعداد مبتلایان به مواد مخدر در استان فارس زیاد است،درحال حاضرنیاز به ایجاد یك اردوگاه برای ترك اعتیاد در فارس احساس می شود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر كسی برای احداث این اردوگاه در استان فارس متولی نیست و هر ارگانی از زیر بار مسوولیت شانه خالی می كند از این رو راهی برای جمع آوری معتادان وجود ندارد زیرا مكانی برای نگهداری آنها در استان نیست.

وی گفت: دستگاه های متولی اعم از دانشگاه علوم پزشكی، نیروی انتظامی، فرمانداری، بهزیستی همه باید پای كار بیایند و نسبت به راه اندازی این اردوگاه اقدام كنند و در این راه دستگاه قضایی نیز نهایت همكاری را خواهد داشت.

رئیس كل دادگستری استان فارس اظهار داشت:مردم از عدم دستگیری و جمع آوری معتادان ناراحت هستند و اعلام می كنند كه چرا این افراد دستگیر نمی شوند.

وی بیان كردكه براساس قانون، مجازات معتادان شلاق است زیرا زندانی كردن معتادان بی فایده است ودرزندان امكاناتی برای درمان آنها وجود ندارد.

این مقام قضایی فارس گفت: در صورتی كه معتادان به زندان بروند بقیه زندانیان را نیز آلوده خواهند كرد.

خداییان گفت:در این رابطه ضروری است كه تمام مسوولان استان فارس كمك كنند تا هرچه سریعتر اردوگاهی برای معتادان در فارس راه اندازی شود تا دیگر شاهد بروز برخی مشكلات نباشیم.

رئیس كل دادگستری استان فارس بیان كرد: البته در خصوص راه اندازی این اردوگاه موضوع به پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا اعلام شده و درخواست كرده ایم كه این مسئله در وزارت كشور پیگیری شود.

وی در مورد اردوگاه زیتون گفت: این اردوگاه علاوه بر اینكه مكان مناسبی نیست و ظرفیت بسیار كمی هم دارد، امكانات آن بسیار محدود است.

خداییان ادامه داد: در صورتی كه اردوگاهی برای معتادان در استان راه اندازی شود در كمتر از 24 ساعت این افراد را در سطح استان جمع آوری خواهیم كرد.

نظرات بینندگان