کد خبر: ۳۲۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۴ - ۰۸ تير ۱۳۹۱

تصویب طرح بهسازی محیط بهشت گمشده فارس

در نخستین جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس طرح بهسازی محیط بهشت گمشده تصویب شد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، در این جلسه که به ریاست استاندار، نایب رئیسی معاون عمرانی استاندار و دبیری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان برگزار شد، فلوچارت پیشنهادی کمیسیون‌های زیرمجموعه کارگروه و زیرکارگروه‌های پیشنهادی میراث فرهنگی برای تصمیم‌گیری به اعضا ارائه شد.

در ادامه این نشست مشاور میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس به ارائه طرح جامع تفرج‌گاه بهشت گمشده پرداخت.

احیای محیط طبیعی موجود در این منطقه بر اساس استانداردهای بین‌المللی، پرهیز از مصنوعی کردن پارک در راستای تبدیل کاربری این مجموعه به تفرج‌گاه اکوتوریستی مواردی بود که در مطالعات مشاور طرح به آن اشاره شد.

همچنین عنوان شد که با تدابیری مدخل ورودی برای استفاده علاقمندان و کسانی آماده می‌شود که به صرف غذا در طبیعت علاقه دارند و با حذف قسمت ماشین‌رو، بخش اصلی منطقه و بهشت گمشده به کسانی اختصاص می‌یابد که علاقمند استفاده از طبیعت بکر هستند.

به گفته مشاور طرح از مهجن آباد تا بهشت گمشده به طول سه کیلومتر با حذف جاده ماشین‌رو، محیطی برای استفاده عابر پیاده طراحی می‌شود که کمترین لطمه را به حالت طبیعی منطقه وارد کند.

در نشست کارگروه گردشگری فارس حسینعلی ابراهیمی کارنامی مدیرکل حفاظت از محیط زیست این استان با حمایت از طرح بهسازی بهشت گمشده تاکید کرد که بازگشت این منطقه به حالت چند سال قبل باعث افزایش گردشگر آن می‌شود.

محمود عالیشوندی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نیز در این نشست خواستار در نظر گرفته شدن تدابیری در این طرح برای استفاده جانبازان و معلولان شد و مشاور طرح توضیح داد که وسایل تردد مانند درشکه و چهارپایان برای استفاده سالمندان و معلولان در نظر گرفته می‌شود.

استاندار فارس نیز با تاکید بر اجرای به نحو احسن این طرح از سامان‌دهی منطقه گردشگری آبشار مارگون خبر داد.

طرح بهسازی آبشار مارگون که بر اساس اکوتوریسم و بهره‌مندی از ظرفیت‌های بومی منطقه طراحی شده است در ادامه این نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و عنوان شد که با طراحی پارکینگی جدید دیدگاه این منطقه گردشگری از حالت فعلی که آمیخته با تصویر خودروهای پارک شده است اصلاح شده و باغات اطراف نیز به فضای گردشگری آن افزوده می‌شود.

در این نشست مقرر شد به منظور تعیین تکلیف واحدهای گردشگری فاقد مجوز یا دارای کاربری تغییر داده شده از فرمانداران شهرستان‌ها  نظرخواهی شده و اقدامات مقتضی در جلسات بعد تصویب شود.

نظرات بینندگان