کد خبر: ۳۲۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۷ - ۰۸ تير ۱۳۹۱

همایش ملی مدرسه‌ تابستانی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود

مدیر امور علمی دانشجویان دانشگاه شیراز گفت: همایش ملی سومین مدرسه‌ تابستانی علوم بین رشته‌ای، ۲۵ تا ۲۸ تیر ماه جاری در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود.
به گزارش شیرازه به نقل از خبرگزاری دانشجو، صدیقه فروتن، مدیر امور علمی دانشجویان دانشگاه شیراز و دبیر این همایش گفت: همایش ملی سومین مدرسه‌ تابستانی علوم بین رشته‌ای، ۲۵ تا ۲۸ تیر ماه جاری در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود.
وی ادمه داد: دانشجویان، کارشناسان و متخصصان می‌توانند تا ۱۵ تیر ماه با مراجعه به سایت elmi.shirazu.ac.ir/ssis در این همایش نام‌نویسی کنند.
صدیقه فروتن گفت: هوش مصنوعی و محاسبات نرم؛ فناوری نانو و کاربردها؛ زیست فناوری و علوم زیست پزشکی؛ انرژی‌های نو و تجدیدپذیر؛ فناوری اطلاعات و ارتباطات؛ خانواده، جامعه و سلامت؛ مهارت‌های مدیریتی؛ اخلاق در علم و فناوری؛ علوم شناختی و تاریخ فرهنگ و هنر از محورهای همایش ملی سومین مدرسه‌ تابستانی علوم بین رشته‌ای است.
وی افزود: دانشجویان می‌توانند تا پانزدهم تیر ماه نتیجه‌ پژوهش‌های خود را به صورت پوستر به دبیرخانه‌ همایش ارسال کنند؛ این پوسترها پس از بررسی کمیته‌ داوران، در مدت سه روز برگزاری همایش ارائه می‌شود.
فروتن گفت: موضوعات همایش به صورت کارگاهی یا سمیناری ارائه می‌شود و شرکت در کارگاه‌های تخصصی این همایش دارای امتیاز علمی تأیید شده از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.
لازم به ذکر است: همایش ملی سومین مدرسه‌ تابستانی علوم بین رشته‌ای به همت مدیریت امور علمی دانشجویان دانشگاه شیراز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار می‌شود.
تاکنون دو دوره مدرسه‌ تابستانی در دانشگاه شیراز برگزار شده است و پیش‌بینی می‌‌شود که بیش از ۳۰۰ دانشجو و پژوهشگر در سومین مدرسه‌ تابستانی علوم بین رشته‌ای حضور یابند.
خاطرنشان می شود، علوم بین رشته‌ای به مباحثی از علم روز اطلاق می‌شود که با نگاهی تلفیقی – ترکیبی از چند علم و کاربرد علوم در یکدیگر به یافته‌های جدیدی دست می‌یابد و سرعت تولید علم را به نحو چشمگیری فزونی می‌بخشد.
نظرات بینندگان