کد خبر: ۳۳۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۷ - ۱۱ تير ۱۳۹۱

قیمت مرغ در استان فارس کاهش می‌یابد

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با بیان اینکه افزایش نقدینگی موجب تورم در کشورمان شده است، گفت: قیمت مرغ در چند روز آینده کاهش می‌یابد.

به گزارش شیرازه محمد ابراهیم صداقت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: نوسانات رسمی و غیر رسمی ارز و سیاست پول بر تورم تاثیر مستقیمی دارد که این امر موجب بروز مشکلاتی برای تولید کنندگان و توزیع کنندگان می‌شود. ‌

 وی افزود: در هیچ کجای کشور کالاها یکسان فروخته نمی‌شوند و سیاست‌های قیمت‌گذاری وابستگی مستقیم با نهادهای مرتبط به خود دارند.

 این مقام نظارتی با بیان اینکه نیارمند علوفه صنعتی هستیم اضافه کرد: قیمت گوشت در تمام کشور در یک حد مساوی قرار گرفته و این در حالی است که قیمت گوشت در فارس با استان‌های همجوار تفاوت کمی دارد.

 صداقت تصریح کرد: تنها در برخی کالاهای محدود، دولت سیاست‌گذاری خود را دارد.

 معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با بیان اینکه سیاست هدفمندسازی یارانه‌ها باید در بخش‌های واقعی خود قرار گیرد، اضافه کرد: در کشور باید برنامه تولید داشته باشیم اما برنامه و پیش‌بینی تولید را نداریم.

 وی ادامه داد: در سه ماه نخست سال جاری 10 هزار پرونده واحدهای متخلف را به سازمان تعزیرات ارائه داده‌ایم و در این مدت از 29 هزار واحد میوه فروشی بازدید کردیم که یک‌هزار واحد متخلف شناسایی شدند و در همین مدت 5 هزار و 700 تماس تلفنی مردمی از تخلفات با سازمان صنعت و تجارت داشته‌ایم.

 صداقت از شهروندان خواست هنگام ارائه گزارش تخلفات، ریز تخلفات و نوع کالا را نیز اعلام کنند تا با سرعت و دقت بیشتری بازرسی و نظارت صورت گیرد.

 وی با اشاره به اینکه قیمت مرغ در چند روز آینده کاهش پیدا می‌کند، تصریح کرد: نظارت بر خرده فروشی‌ها بر عهده اصناف است و باید باسخگوی بازار باشند.

 در ادامه این گفت‌وگو حسن دهقانیان رئیس سازمان تعزیرات استان فارس نیز با بیان اینکه رسیدگی به پرونده‌های تخلف بر عهده تعزیزات است به خبرنگار فارس گفت: اگر یک واحد صنفی در یک سال، سه تخلف گرانفروشی داشته باشد علاوه بر حکم مربوطه موجب 10 روز تعطیلی محل می‌شود.

 معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان فارس نیز تصریح کرد: در استان فارس مشکل تولیدات نداریم اما مهم‌ترین مشکل هزینه‌های تولید است.

 محمد جعفر صادقی افزود: ورودی مرغ به استان فارس کاهش یافته و خروجی آن افزایش پیدا کرده است.

نظرات بینندگان